شناسهٔ خبر: 48879 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد؛

آمادگی استان گیلان برای خدمات‌رسانی به مردم در جاده‌های برون‌شهری و برف‌گیر

جاده برف مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادی گیلان خود را برای مقابله با برف‌ آماده کرده‌اند تا عبور و مرور در جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی گیلان دچار اختلال نشده و زندگی مردم در این استان دچار مشکل نشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه وشهرسازی گیلان علی خاوری مدیرکل راه وشهرسازی و رئیس شورای حمل و نقل استان گیلان با اعلام این خبر گفت: با توجه به ورود سامانه بارش زا به گیلان و قرار گرفتن در فصل بارندگی، این اداره کل با همکاری دستگاههای امدادی وخدمات رسان وبا بکار گیری از توان بخش خصوصی با تجهیز و تعمیر ماشین آلات مورد نیاز، آماده مقابله با بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه و بحران های طبیعی، خصوصاً رفع موانع حرکتی و سهولت تردد هموطنان در اثر بارش برف است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۲ هزارکیلومتر راه همسنگ در استان وجود دارد که بخش اعظمی از حمل و نقل در آن‌ها انجام می‌شود، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده نیروهای امدادی، راهداری و پلیس راه نیز در جاده‌های مواصلاتی بویژه مناطق برف گیر حضور موثر و قوی دارند.

رئیس شورای حمل و نقل گیلان با اشاره به اهمیت ایمنی درتردد، تصریح کرد:جاده‌های گیلان به لحاظ برخورداری ازجاذبه‌های متنوع گردشگری حتی درفصل سرما نیز پذیرای مسافران است که باید آمادگی لازم برای این شرایط فراهم شود. در حال حاضر این اداره کل با همکاری دستگاههای امدادی وخدمات رسان و با بکارگیری از توان بخش خصوصی با تجهیز و تعمیر ماشین آلات مورد نیاز برای ارائه خدمات به مردم در راه‌های این استان موجود است.