شناسهٔ خبر: 48892 - سرویس استان‌ها

همزمان با ایام الله دهه فجر در استان فارس؛

بیش از ۳۰ پروژه راهسازی با اعتباری بالغ بر ۱۲۳۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد

فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس از بهره برداری از ۳۰ پروژه راهسازی با اعتباری بالغ بر ۱۲۳۳ میلیارد ریال در محور‌های استان فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، تکاور گفت: ۱۷ کیلومتر بزرگراه شامل ۸ کیلومتر از بزرگراه شیراز – جهرم، ۴ کیلومتر کمربندی غربی داراب، ۶ کیلومتر بزرگراه شیراز – فسا – داراب در استان فارس در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همچنین تقاطع بزرگ برشنه در محور شیراز – سپیدان با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.
 تکاور خاطرنشان ساخت: عملیات اجرایی تقاطع ... مسطح داراب نیز آغاز خواهد شد و بهسازی و روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از راه اصلی فیروزآباد – قیر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی از افتتاح و بهره برداری احداث و بهسازی ۱۵۴ کیلومتر راه روستایی در استان فارس خبر داد و افزود:این پروژه‌ها در شهرستان‌های پاسارگاد، جهرم، سپیدان، شیراز، خرامه، فیروزآباد، مرودشت و ممسنی به بهره برداری می‌رسند.

وی اعتبار هزینه شده برای ۱۵۴ کیلومتر بهسازی و احداث راه‌های روستایی را ۴۱۲ میلیارد ریال اعلام و اظهار امیدواری کرد با افتتاح و بهره برداری از این پروژه‌ها بتوانیم شاهد کاهش تلفات و تصادفات و ارتقاء ایمن سازی محور‌های استان فارس باشیم.