شناسهٔ خبر: 48894 - سرویس هوایی

امانی بنی خبر داد:

لغو ۵ پرواز فرودگاه بندرعباس به تهران و رشت

فرودگاه برف مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: شرایط نامناسب جوی روز یکشنبه سبب لغو ۴ پرواز از مبدا فرودگاه بین المللی بندرعباس به مقصد تهران و یک پرواز ترانزیت به رشت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود امانی بنی اظهار کرد: این پرواز‌ها قرار بود توسط شرکت‌های هواپیمایی کاسپین، ماهان، زاگرس و آسمان به ترتیب ساعت ۷، ۷ و ۳۰ دقیقه، ۹ و ۴۵ دقیقه و ۱۰ و ۱۴ دقیقه از بندرعباس به مقصد تهران انجام شود.

وی ادامه داد: پرواز ترانزیت ساعت ۱۳ و ۲۵ دقیقه بندرعباس به رشت شرکت هواپیمایی آسمان هم لغو شد و هواپیمای پرواز ترانزیت بندرعباس به رشت باید از تهران به بندرعباس می‌آمد که این پرواز هم لغو شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان اضافه کرد: همچنین پرواز ساعت ۱۳ و ۵ دقیقه شرکت هواپیمایی ایران ایر از بندرعباس به مشهد با تاخیر و در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه راهی مقصد می‌شود. 

امانی بنی افزود: بارش برف سنگین در فرودگاه‌های مقصد، باعث لغو پرواز‌های مسیر بندرعباس به تهران و رشت شده است.

براساس گزارش ایرنا، فرودگاه بین المللی بندرعباس با روزانه ۴۰ سورتی پرواز رفت و برگشت بیشترین تعداد پرواز‌ها را در هرمزگان به خود اختصاص داده و دارای حدود ۱۸ مسیر پروازی داخلی و ۲ مسیر پروازی خارجی است.

این استان دارای ۱۳ فرودگاه است که از این تعداد تنها ۶ فرودگاه در تملک و مورد استفاده شرکت فرودگاه‌ها قرار دارد.

سه فرودگاه شامل بندرعباس، بندرلنگه و ابوموسی از ۶ فرودگاه یاد شده عملیاتی بوده و سه فرودگاه پارسیان، بستک و میناب به دلیل نداشتن دیوار‌های حفاظتی غیرعملیاتی هستند.