شناسهٔ خبر: 48912 - سرویس مسکن و شهرسازی

سرهنگ عباس‌نژاد مطرح کرد؛

جزئیات عملکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن/ اجرای حکم قطعی و رفع تعرض در سراسر کشور/ آزادسازی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان از زمین‌های دولتی

علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، اقدامات یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در رفع تصرف اراضی دولتی و عمومی در دی‌ماه سال جاری در کشور را تشریح کرد و گفت: در دیماه سال جاری، ۲فقره حکم قطعی و ۳ فقره رفع تعرض در سراسر کشور انجام گرفت و زمین‌های دولتی به ارزش بالغ بر یکهزار و ۱۸ میلیاردتومان آزادسازی شد.

سرهنگ عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اقدامات آن یگان را در دی‌ماه ۹۶ در استان‌های مختلف تشریح کرد.

سرهنگ عباس‌نژاد اقدامات یگان حفاظت را در استان‌های مرکزی، یزد، مازندران و جنوب کرمان توضیح داد و گفت: در جنوب استان کرمان دو فقره تعرض به اراضی دولتی در متراژهای ۱۵هزار و ۵۰ هزار مترمربع انجام شد که طی اقدامات یگان حفاظت از ادامه تصرف جلوگیری بعمل آمد و اراضی به حالت اولیه برگشت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: ارزش ریالی اراضی متصرفی به مساحت ۱۵هزار مترمربع ۵ میلیاردتومان و اراضی ۵ هزار متری نیز یک میلیاردریال تخمین زده شد که در مجموع از تعرض به ۲۰ هزار مترمربع به ارزش ۶ میلیاردتومان در جنوب کرمان ممانعت شد.

عباس‌نژاد همچنین از تعرض به یک فقره اراضی دولتی در استان مازندران به مساحت ۳هزار مترمربع خبر داد و افزود: در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری(جرایم مشهود) از ادامه تصرف زمین فوق که ارزش آن ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود جلوگیری شد.

وی از اجرای دو فقره حکم قطعی در استان‌های یزد و مرکزی نیز خبر داد و گفت: در شهرستان یزد پس از تهیه برآوردهای اطلاعاتی، عملیاتی و انتظامی و همچنین هماهنگی با فرماندهی انتظامی شهرستان، با بهره گیری از ۳ نفر نیروی یگان و یک نفر نیروی سازمان و حضور نماینده حقوقی اداره کل نسبت به اجرای حکم قلع و قمع اقدام شد.

عباس‌نژاد ادامه داد: حکم قلع و قمع در شهرستان یزد، در مساحتی بالغ بر ۲۰هزار مترمربع انجام شد که ارزش آن بالغ بر ۸ میلیاردتومان تخمین زده می شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همچنین گفت: در اجرای حکم قطعی استان مرکزی شهرستان دلیجان از ۶ نفر نیروی یگان، ۴ نفر نیروی سازمان و نماینده حقوقی اداره کل املاک و حقوقی کمک گرفته شد تا از زمین به مساحت ۷۰ هزار مترمربع رفع تصرف صورت گرفت.

به گفته وی، ارزش زمین مذکور در استان مرکزی یکهزار میلیاردتومان برآورد شده است.