شناسهٔ خبر: 48941 - سرویس هوایی

محمد قاسمی خبر داد:

رايزنی‎ برای ايجاد مرکز عمليات هليکوپتری در فرودگاه زنجان

جلسه مدیر فرودگاه زنجان از رایزنی‎ها برای ایجاد پایگاه تخصصی و جامع عملیات هلیکوپتری در شمالغرب کشور و همچنین تعمیر و نگهداری آن در فرودگاه زنجان خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه زنجان، محمد قاسمی در این رابطه گفت: با توجه به امکان سنجی صورت گرفته در رابطه با ایجاد پایگاه هلیکوپتری در شمالغرب از طرف بخش خصوصی، این فرودگاه برای ایجاد این پایگاه در مرحله اول در نظر گرفته شده است که دلیل آن هم همجواری استان زنجان با هفت استان و همجواری آن پایتخت است.

وی گفت: مسئولان  بخش خصوصی از فرودگاه زنجان و امکانات آن بازدید کردند و بعد از این بازدید، جلسهای با مسئولان فرودگاه، استانداری و بخش خصوصی انجام گرفت. در این جلسه شرایط این فرودگاه، نیازمندیهای بخش خصوصی و کمکهای استان وغیره مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان بخش خصوصی ابراز امیدواری کردند که با بررسی دقیق شرایط و همچنین کسب مجوزهای لازم، به امیدخدا بتوانند مرکزعملیات هلیکوپتری و تعمیر و نگهداری آن با سرمایهگذاری ۱۰۰ میلیون دلار را در زنجان دایر کنند.

وی افزود: همچنین آنها گفتند که خرید چهار فروند هلی کوپتر مورد نیاز با درنظرگیری شرایط جوی و قاسمی جغرافیایی منطقه در حال پیگیری است و ابراز امیدواری کردند که در آینده‌ای نزدیک با همکاری دولت و حمایت مردم استان شاهد ایجاد این مرکز باشیم./