شناسهٔ خبر: 48956 - سرویس هوایی

رستمی خبر داد:

از سرگیری پروازها در فرودگاه امام خمینی (ره) / ۴۰ ساعت برف‌روبی مداوم کلیه سطوح پروازی و معابر مقابل ترمینال

علی رستمی عضو هیئت مدیره و معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از آغاز عملیات پذیرش مسافران برای انجام پروازها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) علی رستمی اظهار داشت : همزمان با کاهش دما و افزایش بارش برف در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از شامگاه هفتم بهمن ماه به دلیل کاهش دید افقی انجام پروازها در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) متوقف شد، این روند تا ظهر دیروز ادامه داشت ودیروز پس از بهبود نسبی شرایط جوی تعدادی از پروازها انجام شدند اما دوباره با کاهش دید افقی و کولاک شدید انجام پروازها متوقف گردید.

وی گفت : در طول ۴۰ ساعت گذشته کلیه سطوح پروازی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و معابر داخلی فرودگاه به طور مداوم برف روبی شدند و به خودروهای گرفتار در برف و کولاک نیز امدادرسانی شد و بیش از ۲ هزار مسافر در هتل ها و نمازخانه های شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اسکان داده شدند و ۷۰۰ تخته پتو بین مسافران توزیع شد.

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود : از ساعتی پیش و همزمان با بهبود شرایط جوی و افزایش دید افقی عملیات پذیرش مسافران و سوختگیری هواپیماها آغاز شد تا پروازها در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) از سر گرفته شود.

عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)  در خصوص وضعیت آزادراه تهران – قم نیز گفت : با تلاش راهداران این آزادراه نیز برای تردد مسافران به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) آماده شده و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

رستمی از مسافران درخواست کرد ضمن حفظ صبر و شکیبایی خود پیش از عزیمت به فرودگاه از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۳۰ از آخرین وضعیت پروازها مطلع شده و اخبار را فقط از طریق رسانه های رسمی دنبال کنند./