شناسهٔ خبر: 48962 - سرویس استان‌ها

مدیر مسکن و ساختمان کردستان تشریح کرد:

جزئیات اقدامات حوزه مسکن و ساختمان استان کردستان در سال ۹۶/ تحویل ۳۲ هزار و ۲۲۳ واحد مسکن مهر تا پایان دی‌ماه امسال

خسرو ویسی مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به تحویل تعداد ۳۲ هزار و ۲۲۳ واحد مسکن مهر تا پایان دی‌ماه امسال، اقدامات حوزه مسکن و ساختمان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، خسرو ویسی گفت: بر اساس برنامه مسکن مهر شهری سهمیه استان کردستان با احتساب شهرهای بالای ۲۵ هزار وزیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در مجموع ۳۸۶۵۶ واحد بوده که از این تعداد تاکنون ۳۲ هزار و ۲۲۳ واحد آن به بهره‌برداری رسیده و به متقاضیان تحویل شده است.

به گفته ویسی از مجموع واحدهای به بهره‌برداری رسیده ۳ هزار و ۱۷۲ واحد آن در نیمه اول امسال به پایان رسیده و تحویل متقاضیان داده شده است.

وی در ادامه از اتمام و تکمیل عملیات نازک‌کاری تعداد ۱۷۰۰ واحد، اتمام سفت‌کاری تعداد ۲۲۰۰ واحد و اتمام اسکلت و سقف ۱۲۰۰  واحد از واحدهای مسکن مهر استان در ده ماه سال ۹۶ خبر داد.

ویسی عنوان کرد: در سال ۹۶ عملیات آماده‌سازی و محوطه‌سازی شامل جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت مسکن مهر هواشناسی قروه به میزان ۱۸۵۰۰ مترمربع، اجرای بخشی از آماده‌سازی مسکن مهر سایت امام حسین قروه، اجرای عملیات خاک‌برداری محل احداث دبستان ۱۲ کلاسه در مسکن مهر مریوان، اجرای عملیات خاک‌برداری و انجام دیوارهای حائل و جدول‌گذاری معابر در پروژه ۲۷۲ واحدی و اجرای عملیات محوطه‌سازی و دیوارکشی پروژه ۱۴۰ واحد مریوان، اجرای آسفالت خیابان ۲۴ متری پروژه مسکن مهر ۵۶۴ واحدی شهر بیجار، بخشی از اقداماتی است که توسط اداره کل راه و شهرسازی کردستان امسال انجام شده است.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی کردستان در ادامه با اشاره به شروع عملیات احداث سایت ۲ تجاری مسکن مهر بهاران سنندج تا مرحله سفت‌کاری و ادامه اجرای عملیات احداث سایت ۱ تجاری مسکن مهر بهاران گفت:

اجرای عملیات محوطه‌سازی سایت ۱۳۸ واحدی و سایت ۸۰ واحد مهر بیجار – اجرای معبر دسترسی به پروژه ۱۷۲۸ واحدی دگایران سنندج – اجرای محوطه‌سازی و آسفالت پروژه ۲۲۰ واحدی کارکنان دارایی – اجرای معبر دسترسی به پروژه ۶۶۰ واحدی فراز سنندج از سمت ویلا شهر – تکمیل عملیات محوطه‌سازی مسکن مهر شهرک ژوان و ۱۳۸ واحدی تپه بلان در کامیاران و همچنین برگزاری مناقصه و عقد قرارداد احداث واحدهای تجاری در سایت‌های مسکن مهر به تعداد ۶ واحد از جمله کارهایی است که در سال ۹۶ توسط این معاونت انجام شده است.

وی افزود: تحویل زمین و شروع عملیات ساخت واحدهای تجاری در سایت‌های مسکن مهر دیواندره، کامیاران و بیجار – برگزاری مناقصه و عقد قرارداد تکمیل مسجد مسکن مهر سنندج و عقد تفاهم‌نامه با شهرداری سنندج به منظور اجرای عملیات معبر دسترسی ۱۷۲۸ واحد دگایران به بلوار نظام‌مهندسی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال  از تا پایان دی‌ماه امسال انجام شده است.

به گفته ویسی در خصوص اجرای قوانین نظام‌مهندسی و نظارت بر ساخت مسکن بالغ بر ۱۸۳ مورد نظارت با متراژ تقریبی ۹۴ هزار و ۷۵۰ مترمربع از اماکن در حال ساخت در سطح استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در همین زمان ۲۰۹ مورد پروانه اشتغال به کار مهندسی صادر، ۵۰۸ پروانه تمدید و ۳۱۷ مورد نیز ارتقاء داشته‌ایم.