شناسهٔ خبر: 48964 - سرویس بنادر و دریانوردی

شهریاری خبر داد:

جهش ۲ برابری تعداد مسافران دریایی در بندرگاه جزیره مرجانی/ تفریحات دریایی در هوای زمستانی خلیج فارس ۵۷ درصد افزایش یافت

احمد شهریاری مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش ضمن اعلام خبر جهش دوبرابری تعداد مسافران دریایی در آب و هوای زمستانی جزیره مرجانی خلیج‌فارس گفت: طی ۱۰ ماه اخیر، ۳۸۳ هزار نفر تفریحات و گشت‌های ایمن دریایی را در سواحل این جزیره تجربه کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "احمد شهریاری" با ارایه گزارشی از عملکرد ۱۰ ماهه بندر کیش در بخش‌های جابجایی کالا و مسافر، گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای بهمن ماه جاری، در مجموع دو میلیون و ۴۶۵ هزار و ۱۵۶ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۴۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان، دو میلیون و ۱۷۳ هزار و ۹۹۸ تن به کالای غیر نفتی  با رشد ۵۳ درصدی و ۲۹۱ هزار و ۱۵۸ تن کالای نفتی با افزایش عملیات ۱۸ درصدی اختصاص دارد.

تردد ۱۱۰۰۰ شناور به جزیره مرجانی

شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی نه ماهه نخست سال جاری را ۱۱ هزار و ۱۵۶ فروند شناور با رشد ۱۵ درصدی اعلام  و خاطر نشان کرد: از این تعداد، ۵۹۶ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۰ هزار و ۵۶۰ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

افزایش ۱۲۱ درصدی تعداد مسافران دریایی

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۱۲۱ درصدی تعداد مسافران دریایی در مسیرهای دریایی منتهی به این جزیره زیبای مرجانی خبر داد و خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته، ۷۲۹ هزار و ۸۴۸ نفر مسافر از طریق ناوگان شناورهای مدرن و پیشرفته مستقر در این بندر، ترابری شدند.

بهره مندی ۳۸۳ هزار نفر از تفریحات و گشت های دریایی

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۸۳ هزار و ۹۸ نفر گردشگر در بندر کیش از گشت های تفریحی دریایی بهره مند شدند که افزایش ۵۸ درصدی را در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم.