شناسهٔ خبر: 48966 - سرویس هوایی

صفی‌نیا خبر داد:

برقراری پروازهای فرودگاه مهرآباد پس از ۴۰ ساعت برفروبی مداوم/ استفاده از ۶۰ تن مواد یخ‌زدایی

میرسعید صفی‌نیا مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: پس از ۴۰ ساعت برفروبی مداوم در تمام سطوح پروازی و معابر مقابل ترمینال‎ها و خیابان‎های منتهی به فرودگاه مهرآباد و با بهبود وضعیت دید پروازهای این فرودگاه از ساعات ظهر امروز از سر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفینیا  گفت: همزمان با کاهش دما و بارش شدید برف در تهران از شامگاه هفتم بهمن ماه، چند ساعت پس از آن با انجام عملیات برفروبی و یخزدایی سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد آماده نشست و برخاست هواپیما شد اما به دلیل کاهش دید افقی انجام پروازها در این فرودگاه متوقف شد و این روند تا عصر دیروز ادامه پیدا کرد و  پروازها تا صبح امروز (۸ بهمن) متوقف ماند.

وی بیان کرد: از ساعتی پیش و همزمان با بهبود شرایط جوی و افزایش دید افقی عملیات پذیرش مسافران و یخزدایی هواپیماها و سوختگیری آغاز شد و پروازها در فرودگاه مهرآباد از سر گرفته شد.

وی گفت: در ۴۰ ساعت گذشته در مهرآباد حدود ۲۰ بار باند برف روبی شده است که در این تعداد حدود ۲۰ میلیون مترمربع برف روبی شده است وحدود ۶۰ تن مواد یخ زدایی استفاده شده است و برفروبی در سطوح مهرآباد همچنان ادامه دارد.

صفی نیا ادامه داد: با توجه به شرایط جوی و برودت هوا و یخبندان و توقف پروازها در روز گذشته در این فرودگاه، برقراری پروازها با تدابیر خاص واولویت درخواست شرکتهای هواپیمایی انجام میشود .

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه مهرآباد با شرایط موجود با محدودیت پروازی روبرو خواهد بود از مسافران خواست تا قبل از حرکت به سمت فرودگاه، آخرین اطلاعات پروازی را از شرکت هواپیمایی مربوط یا اطلاعات پروازفرودگاه با شمارههای ۱۹۹ یا  ۴۴۶۶۵۵۱۹ و ۴۴۶۶۵۵۲۴  دریافت کنند./