شناسهٔ خبر: 48968 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:

۴ روستای همدان به شهر ملحق می‌شوند

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: با الحاق چهار روستا به شهر همدان پس از انجام مطالعات از سوی مشاور طرح جامع شهر موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه با بیان اینکه دو موضوع طرح جامع شهر همدان و مجموعه شهری در اداره کل راه و شهرسازی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: در بخش اول حدود یک سال پیش در جلسه بازآفرینی چند روستا مصوب شد بنیاد مسکن الحاقات روستاهای علی‌آباد، حسن‌آباد و قاسم‌آباد را در مدت سه ماه مطالعه کند که این کار انجام شد.

وی با بیان اینکه ساخت و سازها در حریم شهر همدان و اطراف روستاها بود که نقشه آن‌ها تهیه شد، ادامه داد: موضوع با مشاور طرح جامع شهر همدان مطرح شد که از ۶ روستا که فرماندار درخواست الحاق به شهر داشتند با چهار روستا موافقت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در مورد دو روستا در دل طرح جامع مطرح خواهد شد، افزود: این ۶ روستا شامل روستاهای علی‌آباد، قاسم‌آباد، حسن‌آباد، شورین، حیدره و چشمه ملک می‌شود که با الحاق روستاهای شورین، علی‌آباد، قاسم‌آباد و حسن‌آباد به صورت منفصل موافقت خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار همدان نیز در این خصوص گفت: به دلیل مشکلات در حاشیه شهر سال گذشته قرارداد طرح جامع شهر همدان بسته و در اردیبهشت ماه سال ۹۷ محدوده شهر مشخص خواهد شد و بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

محمودرضا عراقی با بیان اینکه محدوده شهر بر اساس کارکردها باید مشخص شود، ادامه داد: در روستاهای همجوار شهر شاهد ساخت و ساز غیرمجاز و ایجاد مشکل بودیم که فرماندار همدان پیشنهاد الحاق ۶ روستا به شهر را مطرح کرد و در صورتی که طرح به تصویب به وزارت کشور برسد الحاق صورت می‌گیرد.