شناسهٔ خبر: 48983 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

بهره‌برداری از ۱۴۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان تهران/ اعطای بسته‌های تشویقی جهت نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت

محمد نادر محمد زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد پروژه مسکن مهر در استان تهران در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، این در حالیست که وی از اعطای بسته‌های تشویقی به ساکنین بافت‌های فرسوده تهران جهت نوسازی این محلات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در نشست خبری گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید از جمله پرند، پردیس ۶ هزار و ۶۵۰ واحد در بافت فرسوده، ۳ هزار و ۲۰۰ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و تعدادی نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: تعهد ساخت ما ۸۳ هزار واحد مسکن مهر در پردیس ۹۵ هزار واحد در پرند و ۳ هزار واحد در اندیشه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، اظهار کرد: خوشبختانه نگاه دولت و مسئولان به پروژه مسکن مهر بسیار جدی‌تر و سرعت ساخت در این شهر چندین برابر شده است.

محمدزاده تأکید کرد: عمدتاً پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای جدید به جز پردیس تا پایان تابستان سال ۹۷ به اتمام می‌رسد.

وی با بیان به اینکه بعد از اتمام تمامی واحدهای مسکن در استان تهران، تمرکز دولت به مسکن مهر پردیس بیشتر می‌شود، گفت: ۲ سوم افتتاح مسکن مهر در پردیس در سال جاری بوده و امیدوار هستیم از سال آینده هر ۲ ماه یک‌بار افتتاح صورت بگیرد.

محمدزاده درباره بلوکه شدن حساب‌های مسکن مهر پردیس به دلیل پرداخت نکردن مالیات گفت: شهر پردیس با مشکلات بسیاری از جمله محیط‌زیست، پرداخت مالیات و معارض درگیر است که به طور موقت این مشکلات برطرف شده و در حال پیگیری نهایی آن‌ها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران توضیح داد: ۲ هزار میلیارد تومان برای آماده‌سازی کل خدمات زیربنای و روبنایی واحدهای مسکن مهر نیاز است و کمک‌های ویژه دولت را می‌طلبد.

محمدزاده همچنین گفت: از دو هزار و ۷۰۰ محله بافت فرسوده در کشور ۱۰۴ محله در استان تهران قرار دارد، اما متوسط جمعیت این بافت‌ها در شهر تهران و استان تهران بیش از ۲۰ هزار نفر است در حالی که در سطح کشور متوسط این محلات ۵ هزار نفر جمعیت دارند.

وی افزود: درصدد هستیم طبق برنامه تمام بافت‌های فرسوده را در استان که ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند نوسازی کنیم و مقرر شده در مقیاس کوچک آن را اجرایی کنیم.

وی بسته‌های تشویقی برای احیای این بافت‌ها را شامل صدور رایگان پروانه ساختمانی، تلاش برای رایگان شدن خدمات نظام‌مهندسی، پرداخت مابه‌التفاوت هزینه انشعابات آب، برق و گاز همچنین اعطای وام نوسازی بافت فرسوده عنوان کرد.

محمدزاده با بیان این که در مجموع ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد، گفت: بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این بافت‌های ساکن هستند و تقریباً نصف این آمارها به شهر تهران اختصاص دارد و احیا و بازآفرینی شهری برای ارتقا سطح زندگی مردم در این محلات بسیار مورد توجه دولت و وزارت راه و شهرسازی است تا به تدریج بتوانیم این مناطق را نوسازی کنیم.