شناسهٔ خبر: 48984 - سرویس جاده‌ای

کشاورزیان در پی بارش های اخیر مطرح کرد :

خدمت‌رسانی همزمان ۶۰۰۰ راهدار با بارش برف سنگین در جاده‌ها

داود كشاورزيان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با بیان اینکه « طی روزهای اخیر ۲۶۰ محور از محورهای شریانی كشور تحت تأثیر بارش برف سنگین قرار گرفت» گفت: طی این مدت با به‌کارگیری ۶۰۰۰ نیروی راهداری و ۲۵۰۰ انواع دستگاه ناوگان ماشین‌آلات راهداری و آمادگی ۳۵۰ راهدارخانه در این مناطق سردسیر و دارای بارش، امر نگهداری راه‌ها انجام‌شده است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان ضمن تشریح آخرین وضعیت راه‌های كشور در پی بارش‌های اخیر تا پایان ۹ بهمن اظهار داشت: با عنایت به خروج سامانه بارشی از كشور  طی روز جاری، پیش‌بینی می‌شود كار پاک‌سازی و بازگشایی تمامی محورها تا ساعات پایانی امشب خاتمه یابد. 

وی با اشاره به این‌که طی روزهای اخیر ۲۶۰ محور از محورهای شریانی كشور تحت تأثیر بارش برف سنگین قرار گرفت، گفت: طی این مدت با به‌کارگیری ۶۰۰۰ نیروی راهداری و ۲۵۰۰ دستگاه انواع ناوگان ماشین‌آلات راهداری و آمادگی ۳۵۰ راهدارخانه در این مناطق سردسیر و دارای بارش، امر نگهداری راه‌ها انجام‌شده است. 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  با اشاره به بازگشایی مسیرهای رفت‌وبرگشت آزادراه تهران- قم در روز ۹ بهمن افزود: در این مدت بیش از ۴۰ هزار شن و تن نمك توسط نیروهای راهداری جهت انجام راهداری زمستانی در سطح راه‌های كشور پخش‌شده  به‌علاوه بیش از ۳۰ هزار لیتر محلول آب‌نمک جهت یخ‌زدایی به كار گرفته‌شده و در سطح بیش از ۹۰ هزار كیلومتر از راه‌های كشور اعم از شریانی، غیر شریانی، فرعی و روستایی كار برف‌روبی و نمک‌پاشی انجام‌شده تا هم‌وطنان بتوانند ترددی ایمن در سفرهای بین‌شهری داشته باشند. 

وی با اشاره به بازگشایی مسیرهای رفت‌وبرگشت آزادراه تهران – قم اظهار داشت: در حال حاضر  محور فیروزكوه و كندوان بازگشایی شده و تردد در آن جریان دارد، ساوه به سمت تهران تردد ادامه دارد اما تهران به سمت ساوه كماكان مسدود است و همكاران ما در تلاش هستند محورهای بسته در استان‌های تهران، مركزی و قزوین را به‌زودی بازگشایی نمایند. 

كشاورزیان افزود: مهم‌ترین نكته‌ای كه در روزهای اخیر نقش تعیین‌کننده‌ای در ترافیك محورهای كشور داشته، رفتار كاربران جاده‌ای بود و چنانچه هم‌وطنان رعایت شرایط رانندگی در هنگام برودت هوا و بارندگی خصوصاً برف و كولاك را بنمایند و از تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ استفاده كنند، بنزین كافی داشته باشند، از سلامت خودروی خود اطمینان داشته باشند و حداقل امكانات گرمایی و حداقل خوراك لازم را به همراه داشته باشند، مشكل حادی در زمان بارش‌های سنگین، كولاك و طوفان برای هم‌وطنان ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: نیروهای راهداری در كنار نیروهای هلال‌احمر طی روزهای اخیر تلاش كردند علاوه بر انجام‌وظیفه امدادرسانی، مایحتاج مورد نیاز در راه ماندگان را در حد امكان تأمین كنند؛ با این وجود انتظار می‌رود مردم به‌ویژه در زمان سفرهای زمستانی با آمادگی بیشتری اقدام به سفر نمایند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تماس هم‌وطنان و مسافران با تلفن ۱۴۱ و یا دریافت اطلاعات لازم سفر از نرم‌افزار و اپلیكشین ۱۴۱ قبل از سفر را امری ضروری و مورد تأکید و توصیه جدی قرار داد