شناسهٔ خبر: 48991 - سرویس استان‌ها

علیخانی در دهه فجر خبر داد:

بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی استان لرستان با بیش از ۲۷۴ میلیارد تومان اعتبار/ تحویل ۸۰۰ واحد مسکن مهر به متقاضیان

علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به تحویل ۸۰۰ واحد مسکن مهر به متقاضیان گفت: در مجموع برای ایام دهه فجر بیش از ۲۷۴۰ میلیارد ریال پروژه برای افتتاح و بهره‌برداری آماده است.

علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه‌های این استان در بخش مسکن و راه در دهه فجر ۹۶، اظهار کرد: امسال طرحی برای کلنگ‌زنی نداریم، ولی پروژه‌های مختلفی شامل آزادراه، جاده اصلی و مسکن مهر آماده بهره‌برداری هستند.

وی با بیان اینکه ۶۵ کیلومتر راه ۴ خطه با اعتبار هزینه شده حدود ۱۰۵ میلیارد تومان آماده افتتاح برای دهه فجر است، افزود: حدود ۱۴۵ کیلومتر بهسازی و آسفالت راه روستایی با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال انجام شده و بیمارستان ۲۳۰ تختخوابی بروجرد نیز که عملیات اجرایی ساختمانی و فنی آن با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده، آماده بهره برداری برای دهه فجر امسال هستند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با بیان اینکه در مجموع برای ایام دهه فجر بیش از ۲۷۴۰ میلیارد ریال پروژه برای افتتاح و بهره برداری آماده است، تصریح کرد: ۸۰۰ واحد مسکن مهر نیز با هزینه انجام شده ۵۶۰ میلیارد ریال شامل ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۲۴۰ میلیارد ریال آورده متقاضی در دهه فجر امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود. 

اختتامیه پروژه مسکن مهر در نیمه اول سال ۹۷

وی درباره پروژه‌های مسکن مهر استان لرستان گفت: تعداد کل واحد‌های مسکن مهر استان در شهر‌های بالا و زیر ۲۵ هزار نفر در مجموع ۵۲ هزار واحد بوده و با این افتتاحیه تنها ۴۰۰ واحد مسکن مهر باقی می‌ماند که در نیمه اول سال ۹۷ به اتمام می‌رسد و به متقاضیان تحویل داده می‌شود. 

علیخانی تاکید کرد: پروژه‌های باقیمانده با مشکلات قضایی و پیمانکاری مواجه هستند که این واحدها تاکنون در حدود ۵۵ تا ۶۵ درصد پیشرفت داشته اند. 

وی افزود: ساخت ۱۱۴ کیلومتر راه آهن درود- خرم آباد و حدود ۱۳۵ کیلومتر آزادراه خرم آباد- اراک نیز توسط شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور انجام می‌شود.