شناسهٔ خبر: 49015 - سرویس استان‌ها

غلامی خبر داد:

بهره برداری از ۹۴ کیلومتر پروژه راهسازی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال/ افتتاح ۱۲۷۷ واحد مسکن مهر در دهه فجر

حبیب اله غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۹۴ کیلومتر پروژه راهسازی و یک هزار و ۲۷۷ واحد مسکن مهر همزمان با سالگرد انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسند، از اجرای ۱۰ عملیات عمران و بهسازی شهری در این ایام خبر داد.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره طرح‌های افتتاحی بخش مسکن و راه در دهه فجر ۹۶ این استان اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ۹۴ کیلومتر پروژه راهسازی، یک هزارو ۲۷۷ واحد مسکن مهر افتتاح و ۱۰ عملیات عمران و بهسازی شهری اجرایی می‌شوند که در مجموع برای این پروژه‌ها بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. 

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۲۷ واحد مسکن مهر در دهه فجر امسال افتتاح و به متقاضیان تحویل داده می‌شود، افزود: از این تعداد ۷۱۵ واحد مربوط به شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر، ۷۸ واحد مربوط به شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و ۴۸۴ واحد مربوط به شهر فولادشهر است که آماده تحویل به متقاضیان می‌باشد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص پروژه مسکن مهر این استان بیان کرد: این پروژه شامل ۱۵۰ هزار و ۳۵۲ واحد مسکن مهر بوده که تاکنون ۱۴۶ هزار و ۱۰۶ واحد افتتاح و به متقاضیان تحویل داده شده است. 

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تعداد ۴۲۵۰ واحد باقیمانده مسکن مهر استان اصفهان از دهه فجر تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید که از این میزان ۱۲۷۷ واحد با میانگین اعتباری بیش از ۸۳۰ میلیارد ریال دردهه فجر افتتاح می‌شوند.

غلامی افزود: ۳ باب مدرسه، ۲ باب زمین ورزشی، یک باب مسجد، یک پایگاه بسیج و یک باب کلانتری نیز در شهر‌های جدید بهارستان و فولادشهر آماده افتتاح و بهره‌برداری هستند.

اجرای ۱۰ عملیات عمران و بهسازی شهری در استان اصفهان

وی درباره ۹۴ کیلومتر پروژه راهسازی آماده افتتاح اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: باند دوم محور دامنه- خوانسار- گلپایگان- خمین و باند دوم محور هرند- کوهپایه و پروژه‌های احداث، بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی و روستایی محور نیوانین- گوگد (گلپایگان)، فاویان-دستجرد (گلپایگان)، تجره- پنداس (کاشان)، آقاگل- مغاندر (بویین میاندشت)، جیلان آباد- محورسوسارت (اصفهان)، محور اشکهران (اصفهان)، محورآب پونه (تیران)، محورتیرانچی (خمینی شهر)، میدان شاپورآباد (برخوار)، محور جندان (اصفهان) و جندق- مصر (خوروبیابانک) در مجموع به طول ۶۶ کیلومتر و احداث ۳ دستگاه پل وتقاطع غیر همسطح ساسان، اژیه و گردنه رخ از جمله این پروژه‌ها است که با اعتباری بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان افزود: ۲۸ کیلومتر نیز از پروژه باند دوم داران- الیگودرز با اعتبارات اختصاصی از محل شرکت ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور و با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال نیز در این ایام آماده افتتاح است که ۱۵ کیلومتر آن از پلیس راه دامنه تا ازناوله و ۱۳ کیلومتر از بویین میاندشت تا ناغان به بهره برداری می‌رسد. 

وی مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه راه وشهرسازی را عمران وبهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری دانست و تصریح کرد: در راستای احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان اصفهان نیز در محلات بافران، سرای نو، انارک، نوآباد، محمدیه و میدان شهید پورهاشمی در شهرستان نایین فعالیت‌هایی انجام شده است.

غلامی افزود: طرح ساماندهی محور بنی طبا- نقشینه، عملیات عمرانی بافت دربند- یخچال و بهره‌برداری از خانه دکتر عظیمی آرانی در آران وبیدگل و عملیات عمرانی بافت فرهنگی تاریخی آقابزرگ در کاشان از دیگر برنامه‌های عمران و بهسازی است که این پروژه‌ها در مجموع با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ریال با انجام عملیات کف سازی و بدنه سازی احیا شده و به بهره برداری رسیده است.