شناسهٔ خبر: 49017 - سرویس ریلی

محمدزاده خبر داد:

جابه جایی بیش از ۱۴۰ هزار مسافر با ۳۸۲ رام قطار در بارش سنگین برف

سعید محمد زاده مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود شرایط بدی جوی و بارش سنگین برف در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۱۴۰ هزار نفر از مردم در مسیر‌های ریلی کشور جابجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید محمدزاده یادآور شد که این تعداد مسافر در مجموع با ۳۸۲ رام قطار در شبکه ریلی کشور و در مسیر‌های مختلف جابجا شده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با بارش برف سنگین در بیشتر نقاط کشور مراجعه مردم برای استفاده از قطار‌های مسافری افزایش قابل توجهی داشت و راه آهن ارائه خدمات به هموطنان را در اولویت مهم خود قرار داد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: متوسط تاخیر قطار‌ها در مبدا کمتر از ۳۰ ثانیه و تاخیر ورود قطار‌های ما به ایستگاه کمتر از ۲۳ دقیقه است، اما به علت رعایت مسایل ایمنی در این شرایط تاخیر قطار‌ها به ایستگاه در ۲ روز اخیر افزایش یافت، زیرا در جا‌هایی که سرعت قطار باید ۱۴۰ کیلومتر باشد به حدود ۳۰ کیلومتر کاهش یافت، اما سیر هیچ قطاری در شبکه لغو نشد.

وی گفت: با توجه به محدویت‌های ارائه خدمات هوایی و جاده‌ای تقاضا برای سوار شدن به قطار افزایش قابل توجهی داشت و حتی در برخی از مسیر‌ها ۲ برابر ظرفیت قطار، مردم سوار این وسیله نقیله شدند.

به گزارش ایرنا، بارش سنگین برف که از شامگاه هفتم بهمن ماه در تهران آغاز شد، انجام پرواز‌ها در فرودگاه‌های مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را مختل کرد و این موضوع باعث شد تا مردم در این مدت به استفاده از قطار گرایش بیشتری از خود نشان دهند.