شناسهٔ خبر: 49080 - سرویس جاده‌ای

نوروزی خبر داد:

بیش از ۷۵۰ محور‌ مواصلاتی کشور درگیر برف اخیر بود/ برف‌روبی ۳ میلیون و ۲۱۰ هزار کیلومتر باند/ حضور به موقع ۹۳۳۶ راهدار در برفروبی های اخیر

راهداری برف مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی با بیان اینکه ۲۷۵ محور شریانی و ۴۸۹ محور غیرشریانی کشور درگیر برف اخیر بود، گفت: ۲۵۰۰ کیلومتر محور روستایی و در حدود ۳ میلیون و ۲۱۰ هزار کیلومتر باند برفروبی شده اند. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حیدر نوروزی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: محور‌های حساس ارتباطی به تهران که در پیک ترافیکی قرار داشتند همزمان با بارش برف شاهد بوران شدید بودند و این مسئله کار را برای راهداران سخت‌تر کرد.

وی گفت: راهداران از ابتدای بارش برف در محور‌های برفگیر با تمام توان و امکانات سعی در باز نگه داشتن راه‌ها داشتند.

حیدر نوروزی مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی وزارت راه و شهرسازی در استودیو گفت: ۲۱ استان درگیر بارش برف اخیر بوده اند که ۹۳۳۶ نفر پرسنل با استفاده از ۵۵۸۷ دستگاه راهداری در برف‌روبی، نمک پاشی و راهداری فعالیت کردند.

وی بیان کرد: یکصد هزار و ۸۳۲ تن شن و نمک در برفروبی اخیر مصرف شده که با استفاده از آنها ۲۷۵ محور شریانی و ۴۸۹ محور غیرشریانی بازگشایی شده اند. 

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی وزارت راه و شهرسازی افزود: ۲۵۰۰ کیلومتر محور روستایی و در حدود ۳ میلیون و ۲۱۰ هزار کیلومتر باند برفروبی شده اند. 

وی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در اتوبان تهران ــ​ قم متوجه خواهیم شد که اقدامات ما مکانیزه بوده است.

این در حالی است که میزان بودجه مورد نیاز برای نگهداری جاده‌های کشور در مجلس مصوب نشده و در بودجه لحاظ نمی‌شود.