شناسهٔ خبر: 49085 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

تصویب طرح کالبدی با عنوان کلانشهر همدان

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از تصویب طرح کالبدی (مجموعه شهری همدان) با عنوان کلانشهر همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه بیان کرد: در این راستا طرح کالبدی (مجموعه شهری همدان) با عنوان کلانشهر همدان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با حضور استاندار و مدیران کل استان که شامل مرحله سوم، چهارم و پنجم طرح است به تصویب رسید.

وی بیان کرد: طی مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مورخ ۹۶/۱۱/۵ و همچنین به استناد تبصره ۲ ماده ۲ مصوبه مورخ ۸۸/۱/۳۱ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، مجموعه شهری همدان را به عنوان مجموعه شهری بزرگ مورد تائید قرار داد.

فرزانه اضافه کرد: بر این اساس، شهر همدان به عنوان کلانشهر محسوب می‌شود و لازم است مجموعه شهری همدان تهیه و پس از طی مراحل استانی به تصویب شورای عالی برسد.

وی ادامه داد: طرح مجموعه شهری همدان دارای ۶ مرحله مطالعاتی است که قسمت اول شامل تعیین و تدقیق محدوده جایگاه مجموعه شهری در استان و سطح ملی، قسمت دوم شامل مطالعات پایه، قسمت سوم تحلیل و آینده‌نگری، قسمت چهارم مبانی برنامه‌ریزی، قسمت پنجم تدوین طرح و قسمت ششم نحوه ارائه اسناد طرح است.

وی یادآور شد: شهرهای همدان، بهار، مریانج، جورقان، لالجین، صالح‌آباد، مهاجران و شهر جدید حوراء را با مرکزیت شهر همدان در بر می‌گیرد.

فرزانه اظهار کرد: قسمت اول و دوم طرح که شامل تعیین و تدقیق محدوده جایگاه مجموعه شهری در استان و سطح ملی و مطالعات پایه است در تاریخ ۹۵/۹/۶ در استان به تصویب رسید.

وی ادامه داد: مرحله سوم و چهارم و پنجم طرح که شامل تحلیل و آینده‌نگری و مبانی برنامه‌ریزی و تدوین طرح است در جلسه مورخ ۹۶/۱۱/۵ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب نهایی رسید.