شناسهٔ خبر: 49104 - سرویس استان‌ها

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

افتتاح و بهره برداری از چندین طرح عمرانی به ارزش ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در جیرفت

سفر همزمان با سفر استانی رئیس جمهوری به کرمان، چندین طرح راهسازی با اعتبار ۲ هزار و ۱۵۰میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی امروز (پنجشنبه) در شهرستان جیرفت راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به جیرفت از فرودگاه این شهرستان بازدید و با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و در آیین افتتاح پروژه های حوزه راه و شهرسازی این شهرستان حضور یافت.

افتتاح پل سقدر

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در آیین افتتاح پل سقدر اظهار کرد: این پل با سه دهنه ۲۰ متری و عرض ۱۲ متر احداث شده است.

محمد ساردویی افزود: عملیات ساخت این پل با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال در مدت ۲ سال به اتمام رسید.

وی تصریح کرد: این پل در زمینه رفع نقطه حادثه خیز و تکمیل باند دوم جیرفت - سه راهی بم احداث شد.

افتتاح ۲۵کیلومتر محور جیرفت به بم

ساردویی ادامه داد: تمام مسیر جیرفت به سه راهی بم ۸۴ کیلومتر است که ۴۷ کیلومتر آن در حوزه جنوب استان کرمان واقع و تاکنون ۲۵ کیلومتر از این مسیر ۲ بانده شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ بانده کردن این مسیر هزینه شده است عنوان کرد: برای تکمیل این محور به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید نیاز دارد.

افتتاح ۲۵کیلومتر بزرگ راه و ۱۰۵کیلومتر راه روستایی

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: در این سفر ۵۶ کیلومتر بزرگراه با اعتباری بیش از ۸۶۳ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی همچنین اظهار کرد: با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۲۶۸ میلیارد ریال در سطح روستاهای جنوب کرمان به بهره برداری رسید که با این اقدام بیش از سه هزار و ۴۳۵ خانوار از نعمت راه مناسب برخوردار شدند.

همچنین اصلاح و بهسازی روشنایی معابر محله کلرود جیرفت با اعتبار سه میلیارد ریال به عنوان نخستین طرح عمران و بهسازی شهری در بافت فرسوده این شهرستان به بهره برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به جنوب استان کرمان به شهرستان عنبرآباد سفر می کند.