شناسهٔ خبر: 49120 - سرویس وزارتی

در جریان سفر آخوندی به استان کرمان صورت گرفت:

بازدید وزیر راه و شهرسازی از محلات بافت فرسوده جیرفت و بیمارستان ۹۶ تختخوابی عنبرآباد

بازدید وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان کرمان در اولین روز از ایام الله دهه فجر از پنج محله واقع در بافت فرسوده جیرفت شامل کلرود، حسن‌آباد، کهورویه، سرجاز و محله شماره ۱(شهرداری)، خیابان طالقانی و بافت فرسوده عنبرآباد بازدید و تصمیمات لازم برای بهبود وضعیت این محلات را اتخاذ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بعد از ظهر پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ماه، عباس آخوندی در جریان سفر به استان کرمان از ۵ محله واقع در بافت فرسوده شهرستان جیرفت شامل محلات کلرود، حسن‌آباد، کهورویه، سرجاز و محله شماره ۱(شهرداری) به همراه خیابان طالقانی و همچنین بافت فرسوده شهرستان عنبرآباد در دل این شهرستان بازدید کرد.

هوشنگ عشایری سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از بافت فرسوده استان کرمان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: باتوجه به عمده نیاز محلات، خدمات روبنایی و بهسازی معابر مورد تاکید قرار گرفت. همچنین از ورزشگاه محله حسن‌آباد نیز بازدید شد.

وی افزود: مقرر شد، طرح و اجرای بوستان و سرای محله کلرود و کهورویه از سوی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران انجام شود.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از تفاهم با شهرداری جیرفت خبر داد و گفت: در صورتی‌که شهرداری جیرفت آسفالت معابر را بر عهده بگیرد، از منابع غیر مورد نیاز نزدیک به ۱۰۰۰ تن قیر از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین می‌شود.

عشایری بیان داشت: تاکید شد برنامه اقدام مشترک در ستاد شهرستانی به ریاست فرماندار برگزار شود و برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی محلات را احیا و نقش هر یک از دستگاه‌ها را تدوین کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان، مطالعات بازآفرینی محلات هدف شهرستان کهنوج را برای سال ۹۷ آماده کند.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان ۹۶ تختخوابی در حال ساخت عنبرآباد و گلخانه نمونه محصولات جالیزی جیرفت نیز بازدید داشت.