شناسهٔ خبر: 49126 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهر‌سازی تهران عنوان کرد:

رشد۴۰درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده/ سکونت ۴.۲ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده استان تهران

محمد نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی تهران گفت:شهرداری برای تشویق سازندگان در بافت‌های فرسوده پروانه ساختمانی رایگان صادر می‌کند و صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده ۴۰درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نادر محمدزاده در خصوص اعطای بسته‌های تشویقی به سازنده‌های مسکن در بافت‌های فرسوده، گفت: صدور رایگان پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده یکی از گزینه‌های بسته تشویقی برای سازنده‌های مسکن در بافت فرسوده است.  

وی با اشاره به اینکه یک سال است که صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده برای تشویق سازنده‌ها به حضور در بافت فرسوده اجرا می‌شود، اظهار داشت: صدور پروانه ساختمانی در سایر شهرها به غیر از استان تهران ۷۰ درصد است و هنوز به طور کامل رایگان نیست.  

محمدزاده خاطرنشان کرد: قطعاً سرعت در ساخت و ساز و بازسازی بافت‌های فرسوده یک هدف است، اما این بدین معنا نیست که کیفیت فدای سرعت شود و نباید واحدهایی ساخته شود که مقاومت لازم را نداشته باشند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: اگر چه صدور پروانه ساختمانی در سایر مناطق غیر از بافت فرسوده رشد داشته، اما با قاطعیت می‌توان گفت که بسته‌های تشویقی و همین رایگان بودن صدور پروانه ساختمانی، باعث شده تا صدور پروانه ساختمانی در این بافت‌ها نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد کند.  

تلاش برای رایگان شدن خدمات نظام مهندسی و پرداخت مابه‌التفاوت هزینه انشعاب آب، برق و گاز

به گفته محمدزاده، تلاش می‌شود تا خدمات نظام مهندسی و پرداخت مابه‌التفاوت هزینه انشعاب آب، برق و گاز نیز رایگان شود.  

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان تهران وجود دارد، به فارس گفت: بالغ بر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این بافت‌ها ساکن هستند که حدود ۲ میلیون نفر آن مربوط به شهر تهران است، پس باید توجه ویژه‌ای به احیاء و بازآفرینی شهری صورت گیرد که خوشبختانه با تأکیدات رئیس‌‌جمهور این موضوع مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.