شناسهٔ خبر: 49131 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی ایرانشهر خبر داد:

افتتاح ۴۲ کیلومتر راه روستایی در ایام دهه فجر/ کمبود اعتبارات مشکل راه و شهرسازی ایرانشهر

مجيد شه بخش رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: کمبود اعتبارات و عدم تخصیص به موقع بزرگ‌ترین مشکل اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان برای احداث راه‌های روستایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر، مجید شه‌بخش رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر افزود: در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان، توجه ویژه‌ای به روستاها شده است زیرا فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی بر مبنای اقدام و عمل که در صدر کارهای دولت قرار دارد، با گسترش راه‌های روستایی استاندارد و توسعه متوازن و درآمد و اشتغال از روستاها دنبال می‌شود که زیرساخت اصلی این مهم، احداث جاده روستایی است.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان همواره تلاش کرده از همه امکانات موجود استفاده حداکثری را ببرد و با حداقل‌های موجود، خدمات مطلوب به هموطنان ارائه دهد در همین راستا اقدامات متنوعی به صورت مستمر و توسط این اداره کل انجام شده است.

این مسئول اظهار کرد: افزایش راه‌های استاندارد نقش اساسی در توسعه منطقه و اشتغال‌زایی دارد و در این بخش آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین  بیان کرد: در راستای تحول اقتصادی و نیز جذب سرمایه‌گذاری، تقویت و مناسب‌سازی راه‌های روستایی بسیار اهمیت دارد که در این راستا، ۴۲ کیلومتر راه روستایی استاندارد در طی روزهای آینده به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در نقاط مختلف جنوب سیستان و بلوچستان افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید.

شه بخش گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شده بود در این ایام ۳۷ کیلومتر راه استاندارد آماده بهره‌برداری شود که خوشبختانه توانستیم ۵ کیلومتر بیشتر از میزان تعیین شده آماده بهره‌برداری کنیم.

وی تصریح کرد: این راه‌های روستایی در شهرستان‌های دلگان ۷ کیلومتر، چابهار ۲۰ کیلومتر، کنارک ۷ کیلومتر و قصرقند به طول ۸ کیلومتر که از مهمترین این پروژه‌ها می‌توان به محور روستایی قصرقند-تلنگ-شارک که مسیر ارتباطی دو شهرستان قصرقند به چابهار محسوب می‌شود، اشاره کرد.

این مسئول محور نُگوَر-سماج کَرَگ به جاده بریس به طول ۸ کیلومتر را از دیگر پروژه‌های مهم راه‌های روستایی قابل‌افتتاح در ایام دهه فجر اعلام و گفت: ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های راه روستایی قابل‌افتتاح در دهه فجر امسال هزینه شده و ۳ هزار و ۷۰۰ خانوار از نعمت راه روستایی استاندارد بهره‌مند خواهند شد.

وی در پایان عنوان کرد: بزرگ‌ترین مشکل اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان، کمبود اعتبارات و عدم تخصیص به موقع آن است.