شناسهٔ خبر: 49144 - سرویس استان‌ها

در استان اردبیل انجام شد:

برگزاری جلسه هم‌اندیشی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اردبیل

نشست با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان جلسه هم‌اندیشی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل ضمن تشکر از حضور مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان گفت: وزیر راه و شهرسازی تأکید دارند بمنظور رسیدن به سه هدف این‌گونه جلسات بصورت ماهانه در استان‌ها برگزار شود.

اولین هدف برگزاری جلسه و جمع‌بندی مشکلات مجموعه و انعکاس آن طی صورت‌جلسه به وزارت راه و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی استان یا جلساتی که در استانداری برگزار می‌شود و اداره کل راه و شهرسازی پای ثابت این جلسات است.

دومین هدف در بحث مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی و اداراتی که در این بحث مشکل دارند و گزارش‌هایی را بصورت مستقل به معاونت‌های مربوطه وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌دهند یک نسخه از گزارش خود را به اداره کل راه و شهرسازی اعلام کنند تا ضمن بررسی آن در جلسات استانی در جلسات وزارت راه و شهرسازی نیز از آن گزارش‌ها استفاده گردد همچنین وزارت راه و شهرسازی تأکید دارند گزارش‌هایی که در مورد بحران‌ها به تهران ارسال می‌شود حتماً با تائید اداره کل راه و شهرسازی یا حداقل با هماهنگی‌های آن‌ها انجام شود.

سومین هدف دور هم جمع شدن ادارات زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی بمنظور شناسایی و طرح مشکلات و حل نمودن آن‌ها توسط خود ادارات زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است.

در ادامه جلسه مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان اردبیل نسبت به طرح دیدگاه‌ها و مشکلات موجود پرداختند.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل پس از پایان صحبت‌های مدیران کل دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان در خصوص دستور منع حضور کارمندان ۹ دستگاه در نظام‌مهندسی ساختمان بعد از بخشنامه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان دیگر حق برداشت پنج درصد از حقوق مهندسان را ندارد، افزود: باید یک نشست مشترکی نظام مهندس ساختمان با ما داشته باشند و یک آسیب‌شناسی بشود و به همین ترتیب مشکلات بصورت مکتوب از تمامی استان‌ها به وزارت راه و شهرسازی اعلام گردد شاید تجدیدنظری در این مورد انجام شود.

وی در ادامه در خصوص صحبت‌های آقای بابا زاده سرپرست آزمایشگاه مکانیک خاک استان گفت: معاون برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی در تهران تاکیدشان بر آزمایش مکانیک و خاک هست و این را از ما خواسته‌اند و ما به همین خاطر این آزمایشات را در اولویت کاری خودمان قرار داده‌ایم در مورد مشکلات نقدینگی هم ضمن تائید مشکل گفتند متأسفانه این مشکل در اغلب دستگاه‌های اجرایی به خصوص دستگاه‌هایی که با پروژه سر و کار دارند وجود دارد اما ما سعی کردیم تا حدی که در توان داریم از طریق اعتبارات استانی و سایر منابع به آزمایشگاه مکانیک خاک استان کمک کنیم.

حیدری در خصوص حوزه راهسازی و راه‌آهن استان گفت: به علت اینکه اکثر نامه‌هایی که در این خصوص به استان می‌آید به این اداره کل ارسال می‌شود به خصوص نامه‌های مربوط به نمایندگان یا استانداری و ما اگر بخواهیم این اطلاعات را از حوزه راهسازی و راه‌آهن از طریق مکاتبات صورت گرفته دریافت کنیم چندین روز طول می‌کشد لذا بهتر است وقتی اطلاعاتی از اقدامات صورت گرفته توسط این حوزه به وزارت راه و شهرسازی ارسال می‌گردد رونوشتی از آن را به اداره کل راه و شهرسازی استان بدهند تا ما در مکاتبات از آن‌ها استفاده کنیم.

شایان ذکر است این جلسه در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی اردبیل با حضور مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان برگزار و پس از دو ساعت گفتگو به پایان رسید.