شناسهٔ خبر: 49165 - سرویس هوایی

وزیر دفاع قطر اعلام کرد:

ایران تنها مسیر هوایی برای قطر است/ مسیر خط دریایی ایرانی با هدف واردات مواد غذایی به قطر داده شد

وزیر دفاع قطر وزیر دفاع قطر درباره واردات قطر از ایران در دوران محاصره نیز گفت: ایران تنها مسیر هوایی است که ما در اختیار داریم. آنها (عربستان، امارات و بحرین) همه مسیرهای دیگر را بسته‌اند. ایران به ما یک مسیر خط دریایی داده است بنابراین می‌توانیم مواد غذایی مورد نیاز خود را تامین کنیم و برخی از آنها از آذربایجان، ترکیه یا اروپا به ما می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا، «خالد بن عطیه» وزیر دفاع قطر در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا قطر روابط دوستانه‌ای با تهران دارد یا نه؟ گفت: ما با همه کشورها روابط دوستانه‌ای داریم.

 وی در ادامه با اشاره به پروژه مشترک استخراج گاز در خلیج‌فارس میان قطر و ایران، گفت: ما در قبال تامین گاز جهان مسئول هستیم، ما مجبوریم جریان آرام انرژی را در اختیار داشته باشیم که به معنای آن است که نباید با کشوری دشمنی داشته باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره واردات قطر از ایران در دوران محاصره نیز گفت: ایران تنها مسیر هوایی است که ما در اختیار داریم. آنها (عربستان، امارات و بحرین) همه مسیرهای دیگر را بسته‌اند. ایران به ما یک مسیر خط دریایی داده است بنابراین می‌توانیم مواد غذایی مورد نیاز خود را تامین کنیم و برخی از آنها از آذربایجان، ترکیه یا اروپا به ما می‌رسد.

عطیه همچنین گفت: اگر شما می‌خواهید گفت‌وگوهای صمیمانه‌ای با ایران داشته باشید به گونه‌ای که دو طرف نگرانی‌های خود را مطرح کنند و به درکی در منطقه برسند، بهترین راه نشستن و گفت‌وگو کردن است./