شناسهٔ خبر: 49195 - سرویس هوایی

آدم نژاد مطرح کرد؛

ارائه گزارش تخلف سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت به سازمان هواپیمایی/ ایرلاین‌ها کم‌کاری نکردند/ تجهیزات و تیم پروازی به فرودگاه نرسیدند

شهرام آدم‌نژاد مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: ایرلاین‌ها در انجام پرواز‌های خود در چند روز اخیر در شرایط جوی بارش برف کم‌کاری نکردند و علت اصلی بروز این مشکلات نبود پشتیبانی برای ایرلاین‌ها بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به اقدامات انجام شده در یک هفته گذشته در شرایط جوی بارش برف در فرودگاه امام خمینی اظهار کرد: شنبه هفته گذشته از ساعت ۱۸:۴۵ بارش برف در فرودگاه امام آغاز شد و تا ساعت ۲۲:۳۰ برف‌روبی کامل از باند پروازی انجام دادیم.

وی ادامه داد: صبح روز یکشنه هفت بار باند پروازی برای نشست و برخاست هواپیما‌ها برف‌روبی کامل شده بود.

آدم‌نژاد با بیان اینکه در روز دوم بارش برف باند پرواز و تاکسی‌وی‌های خروجی برای نشست و برخاست هواپیما‌ها باز بودند، گفت: در ساعاتی از روز با محدودیت و کاهش دید پروازی مواجه بودیم و به همین دلیل برخی از پرواز‌ها کنسل و برخی دیگر با تاخیر انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمیمی با تاکید بر اینکه به طور قطع ایرلاین‌ها در این روند و لغو تاخیر پرواز‌ها مقصر نیستند و نهایت تلاش خود را برای انجام پرواز‌ها انجام دادند، گفت: مهمترین مشکل در عدم انجام پرواز‌ها موضوع پشتیبانی بود هر چند که تیم راهداری نهایت تلاش خود را برای بازگشایی اتوبان تهران – قم انجام داد، اما یکی از دلایل لغو پرواز‌ها نبود پشتیبانی ایرلاین‌ها به دلیل انسداد محور تهران – قم بود.

وی ادامه داد: شاید یک یا دو ایرلاین برای انجام پرواز‌ها همکاری نکردند، اما نمی‌توان آن را به تمام ایرلاین‌ها تسری داد.

آدم نژاد با بیان اینکه مهمترین عامل نارضایتی مردم در چند روز گذشته در فرودگاه امام، فعالیت سایت‌های غیرمجاز برای فروش بلیت هواپیما بود، به ایلنا گفت: فعالیت این سایت‌های غیرمجاز به ایرلاین‌ها مربوط نمی‌شود و سازمان هواپیمایی و مراجع قضایی باید با سایت‌های غیرمجاز برخورد قانونی کنند تا از این پس عده‌ای قصد سودجویی از شرایط بحرانی به وجود آمده را نکنند.

وی اظهار کرد: گزارش تخلف این سایت‌های غیرمجاز را به سازمان هواپیمایی ارائه کرده‌ایم و پیگیری مسائل حقوقی و قانونی را سازمان هواپیمایی باید انجام دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از مشکلات ایرلاین‌ها برای انجام پرواز‌ها نبود تیم پروازی و امکانات و تجهیزات پشتیبانی مانند کترینگ بود که انسداد و ترافیک بسیار شدید در اتوبان تهران قم باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای ایرلاین‌ها شد.