شناسهٔ خبر: 49201 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد؛

رونق صادرات و ترانزیت غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان/ترابری ایمن ۲۲۷ هزار مسافر دریایی طی ۱۰ ماه

بنادر هرمزگان مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بنادر غرب هرمزگان طی ۱۰ ماه نخست سال جاری، از رشد ۱۱۳ درصدی ترانزیت کالاهای غیر نفتی در این بنادر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، "قاسم عسکری نسب" گفت: در مجموع ۸ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۷۳۵ تن کالای نفتی و غیر نفتی ۱۰ ماهه سال جاري  در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و ۷۴۷ هزار و ۵۴۳ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۶ میلیون و  ۶۲۹ هزار و ۱۹۲ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.
عسکری‌نسب حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر غرب هرمزگان طی این مدت را بیش از  ۶۷۹ هزار  تن اعلام کرد و افزود: این حجم عملیات در مقایسه با میزان صادرات کالاهای غیر نفتی طی ۱۰ ماه  نخست سال گذشته، ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ترانزیت ۱۳۶ هزار و ۲۰۲ تن کالاهای غیرنفتی در این بنادر و رشد ۱۱۳ درصدی آن خبر داد.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین طی مدت یاد شده، یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۲۲ تن کالاهای غیرنفتی بارگیری شد که رشد ۱۳ درصدی در این رابطه به ثبت رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۸۸۶ TEU کانتینر پر در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شده که در این بخش افزایش ۲۷۰ درصدی به ثبت رسید.

عسكري نسب، ترغیب صاحبان کالا به فعالیت کانتینری و افزایش خطوط کشتیرانی بمنظور جابجایی کانتینر را از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش عملکرد کانتینری در این بندر دانست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی این مدت، ترابری ۲۲۷ هزار و ۳۳۸  نفر مسافر در بنادر غرب هرمزگان به صورت ایمن به انجام رسید که پیشرفت ۲ درصدی را در این بنادر شاهد بودیم.