به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حسن مؤمنی با اعلام این خبر گفت: شهروندان عزیز میتوانند به این سامانه که آدرس دسترسی آن با عنوان (http://shahrah.mrud.ir) است، مراجعه کرده و بخشی از درخواستهای خود را از این طریق انجام داده و بدین ترتیب نیازی به مراجعه حضوری آنان نخواهد بود.
وی در ادامه افزود: مفهوم دولت الکترونیک، معادل فراهمسازی امکان استفاده سهل و آسان از فناوری اطلاعات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم به مشتری، به صورت ۲۴ ساعته و شبانهروزی که در واقع هدف از راهاندازی سامانه شهراه ایجاد یک درگاه واحد برای ارتباط شهروندان با خدمات قابل ارائه در سامانه مذکور در حوزههای راه، مسکن، شهرسازی، حمل و نقل، بافتهای فرسوده، گزارشات شهروندی، انتقادات و پیشنهادات، طرح شکایت و ... است.
سرپرست اداره فناوری اطلاعات اداره کل راه و شهرسازی اظهار کرد: درخواستهای مردمی ثبت شده در این سامانه توسط همکاران در حوزههای مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ مقتضی به آنها در مدتزمان مشخص ارائه خواهد شد که امکان پیگیری لازم نیز برای شهروندان در این سامانه و همچنین ثبت نظرسنجی از میزان رضایتمندی از نحوه پاسخگویی پیشبینی شده است.
مؤمنی در ادامه با بیان این مطلب که هدف از راهاندازی این سامانه رعایت حقوق شهروندی در بستر دولت الکترونیک است، بیان کرد: صرفهجویی در زمان، هزینه، کاهش تخلفات، اجرای دقیق قوانین و رضایتمندی شهروندان و اربابرجوع در بحث ارائه خدمات را میتوان از مهمترین اهداف این سامانه قلم داد کرد.
وی با اشاره به تأکید ویژه وزارت راه و شهرسازی در راهاندازی این سامانه، عنوان کرد: این اداره کل مصمم است در همین راستا برنامهها و اقدامات مؤثری را به اجرا بگذارد تا میزان ارائه خدمت در قالب دولت الکترونیک از طریق سامانه مذکور را افزایش دهد.