شناسهٔ خبر: 49210 - سرویس استان‌ها

در دهه فجر انجام می‌گیرد:

آغاز عملیات احداث پل عابر پیاده در بزرگراه امام حسین کرمانشاه/ رفع پرحادثه‌ترین نقطه تردد شهری در کرمانشاه

مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: با احداث پل عابر پیاده در بزرگراه امام حسین حدفاصل محلات چمن– مهرآباد (کولی‌آباد) مطمئناً شاهد کاهش تصادفات و به تبع تلفات ناشی از آن خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، مسعود شریفی گفت: این پروژه پیرو جلسات ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان کرمانشاه و تأکید بر اهمیت آن به‌عنوان اولویت اول از سوی سازمان ترافیک شهرداری به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام شد.

شریفی افزود: در این بخش از بزرگراه امام حسین به دلیل تردد بسیار عابرین بویژه دانش آموزان، سالانه تصادفات متعددی این محدوده حادث می‌گردد که عمدتاً از نوع برخورد وسایط نقلیه با عابرانی که قصد عبور عرضی از خیابان را دارند، است. وقوع تصادفات شدید که در مواردی منجر به فوت عابرین گردیده بیانگر ضرورت اقدام فوری در این زمینه بود.

وی عنوان کرد: بر این اساس و با هدف ارتقاء ایمنی عابرین و دانش آموزان محلات چمن و کولی آباد، با پیگیری‌های اداره کل راه و شهرسازی تأمین اعتبار ۲۷۰ میلیون تومانی احداث پل عابر پیاده حدفاصل دو محله حاشیه‌نشین و ناکارآمد فوق در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان کرد: در حال حاضر پیمانکار این پروژه مشخص و قرارداد منعقد شده و بنا به برنامه زمان‌بندی، عملیات اجرایی آن در دهه فجر پیش رو آغاز خواهد شد.