شناسهٔ خبر: 49246 - سرویس ریلی

محمدزاده در جلسه مجمع‌عمومی طرح‌های تملك دارايی‌های سرمايه‌ای:

راه‌آهن از طرح‌های خود استفاده بنگاهی نمی‌کند

نشست مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تأکید بر اینكه این شرکت از طرح‌های خود استفاده بنگاهی نكرده بلكه در جهت خدمات ملی از آن‌ها بهره‌برداری می‌کند گفت: ما در بسیاری از طرح‌های خود نه‌تنها منتفع نمی‌شویم بلكه زیان نیز می‌بینیم. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، جلسه مجمع عمومي طرح هاي تملك دارايي هاي سرمايه اي منتهي به۹۴/۱۲/۲۹ لغايت ۹۶/۱۲/۲۹ شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران  در ساختمان مركزي شركت راه آهن برگزار شد و  گزارش شركت راه‌آهن در ۴ بخش عملكرد مالی، عملكرد عملیاتی، بندهای حسابرسی و بازرسی مورد بحث و بررسی حاضرین قرار گرفت. 

موضوع اعتبارات، تأمین منابع مالی و اعتبارات اسنادی، بهره‌برداری از اوراق مشاركت، توسعه شبكه ریلی، عملكرد ناوگان، تعداد طرح‌های تکمیل‌شده و در دست اجرا ازجمله مسائلی بود كه در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت. 

همچنین بررسی حسابرس سازمان حسابرسی و پاسخ به سؤالات آن در ۱۳ بند مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت. 

در این جلسه سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن با تأکید بر اینكه راه‌آهن از طرح‌های خود استفاده بنگاهی نكرده بلكه از آن در جهت خدمات ملی بهره‌برداری می‌کند گفت: ما در بسیاری از طرح‌های خود نه‌تنها منتفع نمی‌شویم بلكه زیان نیز می‌بینیم. 

وی افزود: ساختار فعلی راه‌آهن به‌عنوان یك شركت دولتی مكلف به تبعیت از قوانین دولتی است و از سوی دیگر از ما انتظار دارند، مانند شرکت‌های خصوصی سود ده باشیم.

گفتنی در پایان غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه با بیان اینكه تغییرات مثبتی در ارائه صورت‌های مالی شركت راه‌آهن ایجاد شده است، اظهار داشت: مقایسه این ارقام ارائه شده با عملكرد راه‌آهن نشان از مطلوبیت كار می‌دهد.

سعید رسولی عضو هیئت‌مدیره شركت راه‌آهن گزارش عملكرد مالی و پیشرفت در این نشست، طرح‌های تملك دارایی‌های سرمایه‌ای را ارائه و به سؤالات اعضا و مجمع پاسخ دادند، پس‌ازآن گزارش بندهای حسابرسی توسط حسابرس قرائت و ذی‌حساب طرح‌های عمرانی راه‌آهن و همكارانش، پاسخ هر بند را ارائه نمودند.

گفتنی است، این جلسه با حضور سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن، غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری و حسابرسی، اعضای هیئت‌مدیره، معاونین و مدیران شركت راه‌آهن، نمایندگان سازمان برنامه‌وبودجه و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی و هیئت عامل سازمان حسابرسی برگزار شد.