شناسهٔ خبر: 49261 - سرویس استان‌ها

رئیس راه و شهرسازی شهرستان بهار خبر داد:

پیشرفت ۷۷ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح بهاران در استان همدان

علی یدالله‌زاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهار از پیشرفت ۷۷ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح بهاران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، علی یدالله‌زاده راد در خصوص اقدامات انجام شده توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان بهار اظهار کرد: راه قیدعلی بلاغ ـ حسن قشلاق در شهرستان بهار در راستای اهداف پدافندی، ایجاد راه‌های شبکه‌ای و تسهیل در رفت و آمد مردم منطقه و کوتاه شدن مسیر و اتصال محور همدان - سنندج به محور همدان - بیجار در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: هم‌اکنون مطالعات اولیه آن به اتمام رسیده و با برآورد اولیه به مبلغ ۸ میلیارد ریال به مناقصه گذاشته شده که در آینده نزدیک با مشخص شدن پیمانکار پروژه کارهای اجرایی آن نیز شروع خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهار افزود: مطالعه و ساماندهی ایستگاه شهید زارعی و موقعیت استراتژیک این ایستگاه که معبر استان‌های غربی و نیز ترددهای بین‌المللی به سمت غرب کشور است توجه ویژه‌ای را می‌طلبید.

وی ادامه داد: به همین علت اداره راه و شهرسازی اقدام به رایزنی با چند مشاور برای ساماندهی این پروژه کرد که نتیجه آن نقشه‌هایی است که در حال بررسی و انتخاب نهایی است.

یدالله‌زاده ادامه داد: در پروژه کنارگذر غربی همدان، این محور علاوه بر اینکه نقش حائز اهمیتی برای انتقال بار ترافیک عبوری از داخل شهر به بیرون داشته است دارای کارکردی اقتصادی نیز هست.

وی ادامه داد: در آخرین تصمیمات اتخاذ شده در کمسیون ایمنی، مقرر شده این محور با توجه به داشتن ردیف و اعتبار ملی به صورت چهارخطه اجرا شود که این طرح پس از اتمام عملیات اجرایی مسیر در حال احداث فعلی و با شروع به ساخت لاین بعدی اتفاق خواهد افتاد؛ البته تمام تقاطع‌ها با مسیر احداثی هم با این دید قرار است تکمیل شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهار در خصوص پروژه محور همدان ـ گل‌تپه نیز گفت: طول این محور ۷۰ کیلومتر؛ با کارکرد گردشگری و از محورهای پرتردد شهرستان است که با پیگیری‌ها، ردیف اعتبار ملی برای این محور مقرر شده است.

وی ادامه داد: کار اجرایی این پروژه با مشارکت بخش خصوصی به صورت چهارخطه با برآورد اولیه هزینه و اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال قرار است سال آینده اجرا شود.

یدالله‌زاده در ادامه بیان کرد: اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح بهاران با هدف توجه به مناطق صنعتی برای تسهیل در امر عبور و مرور و نیز سهولت در نقل و انتقال محصولات تولیدی امری است که بسیار مهم بوده و نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی گفت: در همین راستا اداره راه و شهرسازی بعد از تصویب این پروژه در سال ۹۰ و با توجه به کمبود بودجه توانسته این پروژه را به پیشرفتی ۷۷ درصدی برساند و امسال نیز ۱۲ میلیارد ریال برای این پروژه مصوب کرد تا اجرای آن سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهار تصریح کرد: در راستای اجرای بند ه تبصره یک قانون بودجه ۹۶ کل کشور اداره راه و شهرسازی برای روکش آسفالت‌های معابر اصلی شهر که علاوه بر سرویس‌دهی شهری، نقشی شریانی برای ترددهای عبوری دارند.

وی گفت: آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی پایدار شهری به مقدار یک‌هزار و ۱۳۲ تن قیر یارانه‌ای جهت شهرداری‌های شهر جهانی لالجین و بهار تأمین و تخصیص داده شده است.