شناسهٔ خبر: 49282 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران مطرح کرد؛

تحویل ۲۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس در سالجاری/ افتتاح ۹۰ کیلومتر راه روستایی با استفاده از فن آوری چیپ سیل در دهه فجر

محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به افتتاح ۹۰ کیلومتر راه روستای در ۳۶ پروژه با روش نوین چیپ سیل از تحویل ۲۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس به متقاضیان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در مراسم افتتاح 3167 واحد مسکن مهر و ۵۲ پروژه عمرانی استان تهران به مناسبت دهه فجر، اظهار کرد: امروز ۱۶ بهمن ماه علاوه بر بحث مسکن، از پروژه های دیگری که در استان تهران توسط اداره راه و شهرسازی استان ساخته شده بهره برداری می‌کنیم که از جمله آنها بهره‌برداری از بیش از ۹۰ کیلومتر راه روستایی در ۳۶ پروژه با روش جدید چیپ سیل است.

محمدزاده با بیان اینکه تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی و فنی و اجرایی اعم از کتابخانه، مرکز فرهنگی و هنری، مراکزی با حمایت سازمان بهزیستی و ساختمان مدیریت بحران استان تهران، در دهه فجر بهره‌برداری می‌شوند، افزود: آنچه در خدمات روبنایی مسکن در سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفته عمدتا در بخش فضاهای آموزشی، مسجد و مراکز درمانی به بهره‌برداری می‌رسد که تهران به جهت جمعیت و شرایط بالاترین سهم مسکن مهر را در کل کشور دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: پروژه مسکن مهر استان تهران با ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر شروع شده و ۳۸ هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و نزدیک به ۱۸۰ هزار واحد در شهرهای جدید آغاز شده که ۴۵ درصد مسکن مهر در شهرهای جدید به متقاضیان تحویل شده است. همچنین در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بیش از ۹۷ هزار واحد افتتاح شده که تنها کمتر از ۳هزار واحد که آورده نداشتند تاکنون تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از مجموع ۳۸ هزار واحد کمتر از ۷ هزار واحد افتتاح نشده است، افزود: این تعداد در حدود ۱۸ درصد از مسکن مهرهای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را شامل می شود که تا پایان تابستان سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

محمدزاده درباره مسکن های مهر شهرهای جدید نیز به ارایه نکاتی پرداخت و گفت: مسکن مهر در شهر جدید اندیشه تمام شده و در شهر پرند از مجموع ۹۱ هزار واحد مسکن مهر نزدیک به ۲۸ تا ۲۹ هزار واحد باقی مانده که امیدواریم مراحل ساخت آنها با سرعت پیش رود و تا تابستان سال آینده به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تنها شهری که حجم زیادی از واحدهای مسکن مهر در آن باقی مانده شهر جدید پردیس است، گفت: پروژه مسکن مهر در پردیس با ۸۱ هزار واحد آغاز شده بود که با افتتاح‌های دهه فجر امسال تعداد واحدهای تحویل شده به متقاضیان به ۳۰ هزار واحد می‌رسد که ۲۰ هزار واحد از این تعداد در سال جاری افتتاح شده و کاری که در یکسال اخیر در شهر جدید پردیس انجام شده، بی‌نظیر بوده است.

وی بیان کرد: نکته‌ای که وزارت راه و شهرسازی به آن عنایت ویژه دارد و روی آن کار می‌کند، خدمات زیربنایی است که در استان تهران ۵۰ مدرسه ساخته و تکمیل شده و در سال جاری ۵ مدرسه با ظرفیت ۸۰ کلاس، نزدیک ۳۰ مسجد و تعداد زیادی مرکز درمانی به بهره برداری رسیده است که در مجموع ۷۰ میلیارد تومان یارانه به حوزه مسکن مهر استان تهران به غیر از شهر‌های جدید اختصاص یافته است. 

محمدزاده با اشاره به تکمیل یک مسجد در سایت مسکن مهر دماوند گفت: سیاست اصلی ما در ابتدا اتمام واحد‌های باقی مانده همان طور که دولت قول داده و تاکیدات ریاست جمهور است، دوم افزایش کیفیت زندگی در این مجموعه‌ها است و تامین خدمات روبنایی و کمبود‌های خدماتی آن‌ها است که بیشترین پروژه‌های افتتاحی مربوط به این بخش است و در نهایت موضوع دیگری که اولویت اول دولت را پیدا کرده است، سکونتگاه‌های نامناسب شهری اعم از بافت‌های فرسوده و حاشیه نشینی تحت عنوان طرح‌های بازآفرینی شهری است. 

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح شهر‌ها در استان تهران به بافت‌های نامتناسب شهری اختصاص دارد، تصریح کرد: تقریبا ۴.۵ میلیون جمعیت استان تهران در این بافت‌ها سکونت دارند و مهمترین هدفی که وزارت راه و شهرسازی و دولت برای سال آینده در این حوزه پیش بینی کرده توجه به این بافت‌ها است که وزارتخانه‌های دیگر و حوزه‌های مالی و بانکی فعال شدند که امیدواریم با سیاست‌ها و روش‌هایی که در این رابطه وجود دارد، بتوان در سال آینده فعالیت‌های جدیدی را آغاز کرد.

مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران در پایان افزود: امروز یکی از پروژه‌هایی را افتتاح می‌کنیم که به آن چیزی که از دولت انتظار می‌رود برای مردم فراهم کند، نزدیک است و مسکن مطلوبیت منطقی و خدمات خود را دارد که سایت از فضای مطلوبی برخوردار است و کیفیت و کمیت آن قابل پذیرش است و امیدواریم مابقی پروژه‌ها را با کیفیت مطلوب به اتمام برسانیم. 

وی یادآورشد: نوسازی سکونت‌گاه‌های نامناسب اعم از بافت فرسوده و حاشیه نشینی از تاکیدات رئیس جمهور بود که اقدامات لازم دراین زمینه انجام شده است