شناسهٔ خبر: 49289 - سرویس استان‌ها

با حضور نوبخت انجام شد:

بهره‌برداری از ۵۱ پروژه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان گیلان

بازدید همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر ۵۱ پروژه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی گیلان با حضور نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بصورت نمادین در شهرستان شفت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، دکتر سالاری استاندار گیلان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، بهسازی و آسفالت ۵۱ راه روستایی به طول ۱۳۷.۴ کیلومتر به‌طور همزمان و نمادین در روستای شالمای شهرستان شفت به بهره‌برداری رسید.

 عادلی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان در حاشیه آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها گفت: ۵۱ پروژه روستایی در قالب ۱۳۷.۴ کیلومتر با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۳۹۲۲۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید که با اجرای آن بالغ بر ۹۶۲۰ خانوار از نعمت راه آسفالته بهره‌مند شدند.

وی با ارائه آماری از برخورداری ۵۳ درصدی آسفالت راه‌های روستایی خبر داد و گفت: از مجموع ۹ هزار و ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی گیلان، بالغ بر ۴ هزار و ۸۳۹ کیلومتر آن دارای آسفالت است.

وی افزود: خوشبختانه با نگاه و توجه ویژه دولت به توسعه راه‌های روستایی در چند سال گذشته شاهد اجرای طرح‌های مهم راهسازی در مناطق مختلف هستیم بطوریکه شاخص آسفالت راه‌های روستایی افزایش یافته است.