شناسهٔ خبر: 49316 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان لرستان خبر داد:

افزایش ۳۴ درصدی صدور برچسب معاینه فنی خودرو در لرستان/ آموزش بیش از ۴۴ هزار نفر-ساعت رانندگان لرستانی

مرکز معاینه فنی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۴۳ هزار عدد برچسب معاینه فنی خودرو در لرستان صادر شده است، این در حالیست که به گفته وی در این مدت زمان ۴۴ هزار و ۸۲۲ نفر-ساعت آموزش برای رانندگان فعال در بخش کالا و مسافر استان برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۴۳ هزار عدد برچسب معاینه فنی خودرو در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۳۴ درصد افزایش برخوردار است.

وی گفت: همچنین در مدت یادشده ۱۶۵ خودروی فعال در بخش امدادخودرو استان در قالب شرکت‌های دارای مجوز ساماندهی شده است.

شرفی گفت: تا پایان دی‌ماه ۳۰۳ مورد برخورد با تخلفات اضافه تناژ در بخش حمل‌ونقل کالا صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از ارائه ۴۴ هزار و ۸۲۲ نفر-ساعت آموزش به رانندگان فعال در حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد و افزود: این آموزش‌ها در قالب دوره‌های مختلف بدو خدمت بار و مسافر و حمل مواد خطرناک بوده است.

وی گفت: بر اساس سامانه رصد (اشتغال) در سال جاری ۲۶۹ راننده جدیدالورود پس از طی آموزش‌های مربوطه در بخش حمل‌ونقل کالا و مسافر استان لرستان مشغول به کار شده‌اند.