شناسهٔ خبر: 49364 - سرویس استان‌ها

با حضور استاندار اردبیل صورت گرفت:

آغاز عملیات اجرایی احداث راه اصلی ورودی منطقه ویژه شهرستان نمین/ آغاز عملیات احداث راه اصلی کلور- درام در شهرستان خلخال

پل همزمان با دهه فجر عملیات اجرایی پروژه احداث راه اصلی ورودی منطقه ویژه نمین استان اردبیل با اعتبار مورد نیاز بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به طول ۴.۵ کیلومتر آغاز شد، این در حالیست که مدیرکل راه و شهرسازی استان از آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث راه اصلی کلور- درام در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، عملیات اجرایی پروژه احداث راه اصلی ورودی منطقه ویژه شهرستان نمین با حضور استاندار اردبیل، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستان نمین آغاز شد.

برای احداث این پروژه ۱۲۵۰۰ تن حجم آسفالت و ۲۵۷۱۹ مترمکعب خاک‌برداری و ۳۹۹۲۶ مترمکعب خاک‌ریزی مورد نیاز است.

این پروژه باعث بهبود و تسهیل رفت و آمد بازرگانان و حمل‌ونقل محصولات کشاورزی شده و در رونق اقتصادی روستاهای همجوار و توسعه اقتصادی شهرستان نمین تأثیرگذار خواهد بود.

حیدری همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص مشخصات و اهداف پروژه احداث راه اصلی کلور- درام گفت: برای احداث این پروژه ۳۳۴۷۰ مترمکعب بتن‌ریزی، ۸۲۹۰۰۰ مترمکعب خاک‌ریزی و ۱۸۳۴۴۰۰ مترمکعب خاک‌برداری مورد نیاز است.

وی گفت: طول کل این پروژه در دو استان اردبیل و زنجان ۵۵ کیلومتر است که ۴۰ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی استان اردبیل قرار داشته و مابقی مربوط به استان زنجان است.

حیدری افزود: از ۴۰ کیلومتر حوزه استحفاظی استان اردبیل ۲۸ کیلومتر از طول مسیر به مبلغ ۵۱۶ میلیارد ریال با شرکت جهاد نصر عقد قرارداد شده که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم و جهت تکمیل کل پروژه بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

حیدری به اهداف احداث این پروژه اشاره کرد و افزود: از اهداف پروژه کلور - درام ارتباط شبکه راه‌های اصلی بخش‌های مرکزی و شاهرود از شهرستان خلخال با راه‌های دیگر شهرهای اردبیل و زنجان است.

وی ادامه داد: احداث این پروژه ضمن برقراری ارتباط استان اردبیل و استان زنجان، با توجه به وجود پتانسیل قوی جهت پیشرفت و توسعه در منطقه و با توجه به جاذبه گردشگری منطقه و با افزایش ایمنی در سفر می‌تواند منافع اقتصادی قابل‌ملاحظه‌ای را در منطقه ایجاد نموده و موجب اشتغال‌زایی گردد. همچنین محور مذکور به عنوان یک مسیر حمایتی و به موازات محور کنونی خلخال - فیروزآباد - آقکند - سرچم جهت برقراری ارتباط بین استان‌های اردبیل، زنجان، گیلان و مرکز کشور محسوب شده و در فصل گردشگری باعث کاهش بار ترافیک محور مذکور خواهد شد.

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل نیز در این مراسم از زمان‌بندی تعریف شده دو ساله برای این پروژه با قرارداد جدید خبر داد و گفت: پروژه کلور - درام با زمان‌بندی اجرایی رصد خواهد شد تا به امید خدا این پروژه تا دو سال آینده برای تردد آماده شود.