شناسهٔ خبر: 49395 - سرویس مسکن و شهرسازی

مانی‌فر:

پروانه مهندسی‌ام را اسفند ۹۴ به سازمان نظام مهندسی ساختمان برگرداندم/ حمایت از دستورالعمل منع پذیرش یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اعلام این مطلب که از سال ۹۴ پروانه اشتغال به کار مهندسی خود را به سازمان نظام مهندسی ساختمان بازگردانده است، از ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اجرای دستورالعمل منع پذیرش یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی، حمایت کرد.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام حمایت از ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر  اجرای دستورالعمل منع پذیرش یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی، گفت: در سال ۹۴ طی نامه‌ای به وزیر محترم راه و شهرسازی اعلام کردم که از زمانیکه مسئولیت مدیرکلی راه و شهرسازی قزوین را عهده‌دار شدم، کار مهندسی نکرده و نخواهم کرد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ادامه داد: در سال ۹۴ به کانون کارشناسان نوشتم که به واسطه مسئولیتی که در اداره کل راه و شهرسازی قزوین دارم، نمی‌توانم در نظام‌مهندسی‌ساختمان نیز کار کارشناسی ارایه دهم و از کانون مرخصی گرفتم که کانون با مرخصی بنده، موافقت کرد.

مانی‌فر افزود: سال ۹۴، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین نیز در اقدامی مشابه، پروانه اشتغال به کار مهندسی خود را بازگرداند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز هم نظام‌مهندسی‌ساختمان استان و هم سایر همکاران می‌دانند که بنده پروانه اشتغال به کار مهندسی خود را عودت داده‌ام و در کار ارایه خدمات مهندسی نیستم زیرا هم اکنون در سمت مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان شاغل بوده و مشغول به خدمات‌رسانی هستم.

دستورالعمل اجرایی منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی ساختمان

متن نامه مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان به مقام‌عالی وزارت راه و شهرسازی که در سال ۹۴، مسئولیت مدیرکلی وزارت راه و شهرسازی قزوین را برعهده داشت بدین شرح است:

جناب آقای دکتر آخوندی

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی

با سلام، احتراما در اجرای دستورات و منویات آن مقام عالی، پیرامون پرهیز از پذیرش مسئولیت های متعارض و لزوم رعایت اخلاق حرفه ای به استحضار می رساند ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، طی نامه شماره ۲۸۰۱۳ / ۳ / ۹۴ روز ۹۴.۱۱.۲۴ پروانه اشتغال به کار مهندسی خود را طی مدت تصدی در سمت ریاست سازمان به این اداره کل تحویل داده اند.

همچنین، اینجانب نیز با توجه به مسئولیت های قانونی محوله، از زمان پست مدیرکل راه و شهرسازی استان، ضمن عدم استفاده از پروانه اشتغال به کار مهندسی خود، برابر نامه موافقت کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان به شماره ۳۰۹۲ / ۹۴ تاریخ ۹۴.۷.۸ که تصویر آن به پیوست می باشد از ارایه خدمات به عنوان کارشناس رسمی دادگستری نیز خودداری نموده ام. مراتب جهت استحضار و صدور دستورات مقتضی به حضور ایفاد می‌گردد.  

گفتنی است، پیش از این نیز در مجموعه وزارت راه و شهرسازی، به دنبال ابلاغیه دستورالعمل اجرایی منع پذیرش یا قبول منافع متعارض، مقامات وزارت راه و شهرسازی همچون عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان، محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی، منوچهر شیبانی‌اصل مدیرکل دفتر توسعه مهندسی، پروانه مهندسی خود را به سازمان نظام مهندسی ساختمان بازگرداندند تا به امانت نزد آن سازمان بماند و پس از خاتمه شمول دستورالعمل مذکور، عودت شود. همچنین اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز پیش از این، پروانه خود را به سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی عودت داد.