شناسهٔ خبر: 49417 - سرویس استان‌ها

همزمان با دهه فجر انجام شد:

بهره‌برداری از پروژه آسفالت راه روستایی سقزچی - اباذر در شهرستان نیر/ افتتاح ساختمان امور مالیاتی شهر جعفرآباد

افتتاح در دهه فجر پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی سقزچی – اباذر در شهرستان نیر استان اردبیل به طول ۴.۵ کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار گرفت، در حالی که ساختمان امور مالیاتی شهر جعفرآباد همزمان با این ایام افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، افتتاح پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی سقزچی– اباذر با حضور مدیران و مسئولین شهرستان نیر انجام گرفت.

این پروژه به طول ۴.۵ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۸۰۰۰ میلیون ریال در ایام‌الله دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

گفتنی است راه روستایی سقزچی– اباذر چندین سال به صورت خاکی و نامناسب بود که به همت اداره کل راه و شهرسازی استان در نیمه دوم سال ۹۵ عملیات زیرسازی و لایه‌ریزی در مسیر اجرا و در سال ۹۶ نسبت به اجرای آسفالت اقدام گردید.

لازم به ذکر است راه روستایی سقزچی – اباذر در شهرستان نیر محل تردد و استفاده اهالی سه روستای سقزچی - اباذر - تکبلاغ است.

با افتتاح این راه برقراری ارتباط مناسب و تأمین دسترسی مطلوب برای اهالی روستا و موجبات توزیع بیشتر سرمایه به بخش‌های کشاورزی و توریستی به لحاظ واقع شدن آثار باستانی ثبت شده و میراث فرهنگی و گردشگری را فراهم می‌آورد.

همچنین عملیات اجرایی ساختمان امور مالیاتی جعفرآباد از تیرماه سال ۹۵ شروع و در مدت ۱۸ ماه افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید.

این ساختمان در زمینی به مساحت ۷۸۶ مترمربع و با زیربنای ۶۱۰ مترمربع در دوطبقه با اسکلت فلزی بانضمام حصارکشی و محوطه‌سازی و پارکینگ اجرا شده است.

عملیات اجرایی این ساختمان در مدت ۱.۵ سال انجام شده که نسبت به پروژه‌های مشابه قبلی مدت‌زمان اجرا به نصف تقلیل یافته است.

برای عملیات ساختمانی پروژه ساختمان امور مالیاتی جعفرآباد حدود ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است که نسبت به پروژه‌های مشابه هم در زمان اجرا و هم هزینه اجرا کاهش قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.