شناسهٔ خبر: 49472 - سرویس استان‌ها

استاندار همدان اعلام کرد:

انجام مطالعات طرح جامع شهری در استان همدان با رویکرد بازآفرینی

نشست استاندار همدان گفت: مطالعات طرح جامع شهری در استان همدان با رویکرد بازآفرینی انجام می‌شود و آمادگی داریم با صدور دستور رئیس‌جمهوری طرح را در استان آغاز کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدناصر نیکبخت در مراسم صبح روز پنجشنبه همزمان با آغاز عملیات اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس بانک مرکزی و تعدادی از مسئولان ارشد کشوری صورت گرفت، اظهار کرد: این طرح یکی دیگر از اقدامات شایسته دولت تدبیر و امید است که هم حقوق شهروندی به خوبی رعایت می‌شود و هم به گونه‌ای نویدبخش زندگی بهتر و ایمن‌تر شهروندان خواهد بود.

نیکبخت بیان کرد: در استان همدان خوشبختانه اقدامات شایسته‌ای در زمان دولت تدبیر و امید، دولت ۱۱ و ۱۲ در ارتباط با بازسازی و نوسازی برای توانمندسازی طرح‌های شهری به مردم انجام شده است.

وی ادامه داد: از سال ۸۳ تا ۹۳ تنها ۵۸ میلیارد تومان در بازسازی طرح‌های شهری هزینه شده در صورتی که در طول سال‌های ۹۴ تا به امروز خوشبختانه ۱۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی در ارتباط با این موضوع هزینه شده است.

وی یادآور شد: در استان همدان با مطالعاتی که مشاور انجام داده حدود ۴ هزار و ۳۱۵ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های بازسازی و نوسازی در ارتباط با عملیاتی که امروز اجرای آن را اعلام می‌شود آماده‌سازی شده است.

نیکبخت عنوان کرد: امروز هم حدود ۱۵ هزار مترمربع زمین در ۵ نقطه استان آماده اجرای عملیات است.