شناسهٔ خبر: 49505 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

رفع تصرف ۲۲ هکتار از اراضی دولتی استان مرکزی در دی ماه ۹۶

مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۲۲ هکتار از اراضی ملی این استان در دی ماه امسال توسط یگان حفاظت این اداره کل رفع تصرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی گفت: این اراضی به ارزش ۱۰۰ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان از دست متصرفان سودجو خارج شده است.

وی افزود: بیشترین سطح تصرف توسط افراد سودجو در شهرستان‌های خنداب، دلیجان و اراک بوده است که از میزان ذکر شده ۱۵ هکتار متعلق به خنداب با ارزش ریالی ۷۵۰۰ میلیون ریال، ۷ هکتار متعلق به دلیجان با ارزش ریالی ۱۰۰۰ میلیارد ریال و ۴۰۰ مترمربع مربوط به اراک با ارزش ریالی ۴۰۰ میلیون ریال است.

شارقی ادامه داد: متصرفان به اراضی ملی با شخم‌زنی، دیوارکشی، پی‌کنی، ساخت و ساز غیرمجاز برای خود حق ایجاد می‌کنند، اما با هماهنگی مراجع قضایی از آن جلوگیری به عمل آمده و یا با اخذ آرای قضایی و صدور اجرائیه نسبت به رفع تصرف املاک اقدام شده است.

مردم می‌توانند هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را با تماس با شماره تلفن ۳۳۱۳۴۵۶۲ الی ۶۳ به اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی و یا ادارات شهرستان‌ها اطلاع دهند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و ۲۹ هزار و ۱۲۶ کیلومتر وسعت نزدیک به ۲ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.