شناسهٔ خبر: 49509 - سرویس استان‌ها

در طرح ملی بازآفرینی شهری استان بوشهر صورت گرفت:

آغاز عملیات ساخت واحدهای مسکونی در بافت تاریخی و فرسوده بوشهر/ ساخت ۵۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده

بافت فرسوده آذربایجان غربی همزمان با ۸ استان دیگر کشور در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس‌جمهور عملیات ساخت ۵۰ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع در بافت تاریخی و فرسوده محله شنبدی بوشهر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، استاندار بوشهر در اجرای طرح بازآفرینی شهری امید در بوشهر اهداف موردنظر این طرح را مورداشاره قرار داد و گفت: طرح بازآفرینی شهری امید با هدف ارائه خدمات زیربنایی روبنایی، بهبود قلمرو عمومی و ارتقا وضعیت اجتماعی فرهنگی محلات فرسوده است.

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری امید در محله شنبدی بوشهر اجرایی شد، بیان کرد: همزمان با ۸ استان دیگر کشور در ارتباط ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور عملیات ساخت ۵۰ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع در بافت تاریخی و فرسوده محله شنبدی بوشهر آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۳۷ شهر استان بوشهر ۱۲ شهر دارای محلات ناکارآمد است تصریح کرد: در این محلات جمعیتی معادل ۱۸۳ هزار نفر سکونت دارد که ۳۰ درصد از کل جمعیت شهری این محدوده‌های ناکارآمد است.

استاندار بوشهر با اشاره به ارائه تسهیلات برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده استان بوشهر بیان کرد: از سال ۹۴ تاکنون بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک‌های عامل استان بوشهر معرفی و جریان نوسازی و مقاوم‌سازی آن‌ها در دست پیگیری است.

در این مراسم رئیس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس دستور اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری امید در محله قدیمی بوشهر صادر و اظهار امیدواری کرد این واحدها بر اساس برنامه زمان‌بندی ساخته و در اختیار متقاضیان به ویژه زوج‌های جوان قرار بگیرد.

همچنین فرزاد رستمی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه این طرح با مشارکت توسعه‌گران اجرا می‌شود، گفت: در اجرای این طرح ضمن ارتقا وضعیت کالبدی و خدماتی محلات فرسوده تسهیلات کم‌بهره به بخش خصوصی برای ساخت و نوسازی و مقاوم‌سازی قرار می‌گیرد.

وی از واگذاری ۴ هزار مترمربع زمین دولتی به توسعه‌گران برای ساخت مسکن در محله شنبدی بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در قالب برنامه ملی بازآفرینی در محلات ناکارآمد شهری پروژه بازآفرینی در بخشی از محله شنبدی بوشهر در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع که با تملک هفت واحد مسکونی تأمین شده فراهم شده اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه مالکیت این زمین در اختیار شرکت دولتی عمران و بهسازی شهری است، افزود: در این زمین ۵۰ واحد مسکونی ۲ تا سه طبقه با هدف بازآفرینی و احیا بافت تاریخی، تسریع در جریان تولید و عرضه مسکن، الگوسازی مسکن بر اساس معماری بومی، ارتقا وضعیت محیطی و کالبدی محله، بهبود زیرساخت‌ها و خدمات محلی و حذف قیمت زمین و تولید مسکن مورد نیاز صورت می‌گیرد.

رستمی با بیان اینکه شهرداری برای ساخت این واحدها در صدور پروانه ساخت، هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، گفت: دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای توسعه زیرساخت‌های آب، برق، گاز، مخابرات و دیگر نیازها همکاری می‌کنند.