شناسهٔ خبر: 49570 - سرویس استان‌ها

در کمیسیون ماده ۵ اصفهان مطرح شد؛

حمایت از سرمایه گذاران در زمینه ساخت هتل و پمپ بنزین/ از بین رفتن گسست میان دانشگاه‌ها و مراکز اجرایی از عوامل مهم در زیبایی سیمای شهر

حبیب اله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: امروزه در دنیا دستگاه‌های اجرایی تحقیقات خود را جهت بررسی به عنوان یک پروژه به دانشگاه‌ها سفارش می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در کمیسیون ماده ۵ استان که به ریاست علی مقدس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور حجت اله غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد ۲۶ مورد از موارد اصلاح، تعیین و دقیق سازی خط بدنه، تقلیل ویا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه کردن گذر وتغییر کاربری مربوط به شهر اصفهان ۱۱ مورد و شهر نجف آباد ۱۵ مورد، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

علی مقدس زاده در خصوص سیما و منظر شهر اصفهان گفت: در حال حاضر در کشور گسستی میان فعالیت‌های علمی، دانشگاهی و موضوعات اجرایی وجود دارد، امروزه در دنیا دستگاه‌های اجرایی تحقیقات خود را جهت بررسی به عنوان یک پروژه به دانشگاه‌ها سفارش می‌دهند.

وی در ادامه گفت: بهتر است در زمینه سیمای شهری این گسست از بین برود و حضور دانشگاه‌ها در عرصه‌های اجرایی به صورت سیستماتیک و ماندگار بماند و نمای ساختمان‌ها جهت حفظ هارمونی شهر به صورت منطقه‌ای و نه به صورت منفرد بررسی شود.

حجت اله غلامی مدیر کل راه و شهرسازی در رابطه با ساخت هتل و تاسیسات شهری گفت:: سرمایه گذاران در خصوص ساخت هتل و پمپ بنزین باید مورد حمایت قرار گیرند و قرار دادن کاربری تجاری شبانه روزی در پمپ بنزین‌ها علاوه بر اضافه کردن توجیه اقتصادی باعث افزایش امنیت این مکان‌ها و همچنین رفع نیاز شهروندان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ساخت هتل در حاشیه زاینده رود به جای کاربری‌های مسکونی در صورتی که لطمه‌ای به آثار تاریخی این نواحی وارد نکند باید مورد حمایت قرار گیرد.