شناسهٔ خبر: 49582 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان مازندران خبر داد؛

خط صادراتی محصولات کشاورزی به روسیه ایجاد می‌شود

محمدتقی انزان پور مدیرکل بنادر ودریانوردی استان مازندران گفت: با تفاهم چهارجانبه، خط صادراتی محصولات کشاورزی به روسیه ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدتقی انزان‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از مدنظر قرار گرفتن تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای بین سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان و واردکنندگان میوه و تره بار و مالک کشتی (کشتیرانی روسی) در راستای ایجاد خط صادراتی محصولات کشاورزی به روسیه خبر داد و گفت: بندر نوشهر شرایط مناسب و مطلوبی برای صادرات محصولات کشاورزی و باغی دارد و به همین منظور مذاکرات لازم با وزارت جهاد کشاورزی و صادرکنندگان میوه و تره بار صورت گرفته است.  

وی افزود: با ایجاد خط صادراتی محصولات کشاورزی و باغی از بندر نوشهر به روسیه محصولات باغی و کشاورزی که نیازمند حمل با کامیون و کانتینرهای یخچالی است صادر خواهند شد.  

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان مازندران در مورد هدف گذاری صادرات محصولات کشاورزی اذعان داشت :هدف ما این است که بین ۳۰ الی ۳۵ تریلی  محصولات کشاورزی (۱۲ تا ۱۴ تن محصول) به روسیه صادر شود. ممکن است در ابتدای فعالیت خط صادراتی رقم یاد شده محقق نشود اما در تلاش خواهیم بود تا به هدف مدنظر برسیم.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد خط صادراتی محصولات کشاورزی و باغی از بندر نوشهر به روسیه صادرات محصولاتی نظیر سیب زمینی، پیاز و سیب انجام خواهد شد که در فازهای بعدی کیوی نیز به این محصولات اضافه می شود