شناسهٔ خبر: 49592 - سرویس استان‌ها

جلسه بررسی پروژه‌های بهسازی و بازآفرینی شهری رشت برگزار شد

بافت فرسوده با هدف بررسی و پیگیری طرح‌های بازآفرینی شهری پایدار رشت، جلسه مشترک شهرداری رشت با مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران مربوطه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، جلسه بهسازی و بازآفرینی شهری رشت با هدف توانمندسازی اقتصادی و اولویت مدیریت در بافت‌های ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی با حضور خاوری مدیرکل راه وشهرسازی گیلان ومدیران مربوطه در دفترشهردار رشت تشکیل شد. 

در این جلسه برلزوم اجرایی شدن مصوبات قبلی وپیشگیری از گسترش محدوده‌ها و محله‌های نابسامان شهری، تحقق ارتقای فرهنگ شهروندی، ارتقای کیفیت وپایداری ساخت وساز‌ها، بهبود وضعیت اجتماعی ساکنان وایجاد فرصت‌های شغلی، حفاظت پایدار واحیای میراث فرهنگی وتاریخی، تحقق سبک زندگی پایدار در اقدامات احیاء بهسازی ونوسازی شهری تاکید شد.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در این جلسه با اشاره به اهمیت مشارکت همگانی گفت: امروزه بازآفرینی شهری در شهر‌ها صرفا توسط شهرداری‌ها امکان پذیر نمی‌باشد وبرای موفقیت و رسیدن به اهداف بزرگ تمام دستگاه‌های اجرایی باید درامر توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی همکاری لازم را انجام دهند.

وی افزود: طرح بازآفرینی شهری پایدار یکی از راهکار‌های بسیارمطلوب برای توانمندسازی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ساماندهی کالبدی- زیرساختی و پیشگیری از گسترش بافت‌های نابسامان شهری می‌باشد که هدف غایی آن بهبود کیفیت زندگی، بازیابی هویت شهری، حکمروایی خوب شهری و جلوگیری از محرومیت‌ها و فقر شهری است.

در این جلسه پس از بحث و توافق درخصوص چگونگی اجرای پروژه‌های ابلاغی، اجرای ۱۲ پروژه با اعتباری حدود ۱۱۰ میلیارد ریال در محلات هدف در برنامه راه وشهرسازی قرار گرفت.