شناسهٔ خبر: 49650 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر ایمنی تضمین کیفیت شرکت ملی نفتکش :

نفتکش سانچی کاملا استاندارد بود

نفتکش مدیر ایمنی تضمین کیفیت شرکت ملی نفتکش گفت: براساس آماری که از سوی آیمو منتشر شده منطقه ای که نفتکش سانچی دچار تصادم شد از ژانویه ۲۰۰۷ تا دسامبر ۲۰۱۶ بالاترین میزان آمار حادثه را ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مسعود بیگلرخانی در پنل  توسعه حمل و نقل دریایی، ایمنی و امنیت دریایی به موضوع سانحه نفتکش سانچی پرداخت و افزود:این نفتکش از عسلویه با بار میعانات گازی به سمت بندری در کره جنوبی در حرکت بود که در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی چین با کشتی سی اف- کریستال چین برخورد کرده و دچار آتش سوزی شد.

وی با اعلام اینکه نفتکش سانچی از بالاترین استانداردها  برخوردار بود گفت نمی توان گفت حادثه ای که برای این نفتکش رخ داد به دلیل پایین بودن استاندارد این کشتی بوده است.

بیگلرخانی تاکید کرد: در حال حاضر دستگاه ضبط صدای این کشتی (vdr) در حال بررسی است و تا زمانی که نتایج حاصل از بررسی این دستگاه منتشر نشده نمی توان به طور دقیق در خصوص علل وقوع این اتفاق اظهار نظر کرد.

وی به توافق ایجاد شده بین ۴ کشور ایران، چین، هنگ کنگ، پاناما اشاره کرد و گفت: بر اساس این توافقنامه قرار است تا این کشورها با همکاری یکدیگر در رابطه با علل وقوع این حادثه بررسی های لازم را انجام دهند.

مدیر ایمنی تضمین کیفیت شرکت ملی نفتکش با اشاره به شدت حادثه انفجار نفتکش سانچی تصریح کرد: شدت این حادثه ای به گونه ای بوده که کشتی ها توان نزدیک شدن به این نفتکش را نداشتند و تمامی فیلم ها و عکس هایی که از این حادثه از ۱۳۰ کیلومتری گرفته شده است