شناسهٔ خبر: 49658 - سرویس استان‌ها

با هدف تسریع در پیشرفت کار صورت گرفت:

برگزاری جلسه‌ پیرامون پروژه‌های کتابخانه‌های استان گیلان

نشست با هدف تسریع در پیشرفت کار جلسه‌ای پیرامون پروژه‌های کتابخانه‌های استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، جلسه پیرامون پروژه‌های کتابخانه در سطح استان با حضور علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی و هادی نوری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار و طی آن راهکارهایی در جهت تسریع در پیشرفت پروژه و همچنین تخصیص زمین برای افزایش سرانه مطالعه در گیلان  در سایت مسکن مهر رشت ارائه گردید.

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی در این جلسه گفت: در تعالیم دینی به جایگاه رفیع کتاب همواره تأکید شده و با توجه به این تأکیدات، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه ضروری است .

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی به‌عنوان متولی ساخت ساختمان‌های دولتی که پس از تکمیل تحویل بهره‌بردار می‌دهد، در راستای توسعه فضاهای کتاب‌خوانی و کتابخانه‌ها نهایت سعی و تلاش خود را انجام می‌دهد.

وی در پایان از تکمیل و ساخت تجهیزات کتابخانه ملی رشت خبر داد و گفت: ساخت قفسه، تعمیر و مرمت بخش‌های این کتابخانه از سال ۹۵ آغاز شده و در فاز اول با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۰۰ میلیون ریال به پایان رسیده و امیدواریم در سال جاری با تأمین اعتبار ابلاغ شده بخش‌های باقی مانده کار نیز به اتمام برسد.