شناسهٔ خبر: 49668 - سرویس هوایی

عابدزاده اعلام کرد:

افزایش ۹ درصدی میزان جابه‌جایی هوایی نسبت به سال گذشته/ تأکید بر حذف تدریجی پروازهای چارتری

جلسه رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با بیان اینكه میزان جابه جایی ها در ۱۰ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است، افزود: شركت های هواپیمایی نسبت به سیاستهای سازمان به خصوص اهدافی كه پس از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما دنبال شده است به خوبی آگاهی دارند كه لازم است نسبت به مدیریت فروش خود و حركت و حذف تدریجی پروازهای چارتری اقدامات لازم انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری علی عابدزاده در جلسه ی هماهنگی پروازهای نوروزی كه با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، مشاور وزیر راه و شهرسازی، معاونان و مدیران كل سازمان هواپیمایی كشوری،  مقامات قضایی، امنیتی و انتظامی، شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی، مدیران عامل شركت های هواپیمایی، و نمایندگان سازمان حمایت برگزار شد اظهارداشت: با مسئولیت پذیری بیشتر تمامی بخش های دخیل در سرویس دهی به مردم در حوزه حمل و نقل هوایی امكان پیشرفت سریعتر و تضمین حركت به سمت توسعه و تعالی در جهت برآوردن انتظارات مردم میسر است.

وی افزود: با نگاه جامع به فعالیت های انجام شده و اینكه یكی از اولویت های مهم سازمان دور كردن پروازها از مخاطرات و تضمین بی خطری در چند روزی كه با وضعیت بد جوی مواجه بودیم و با جدیت هم دنبال شده است نوع نگاه و قضاوت‌ها نسبت به تلاش بخش هوایی منصفانه تر خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با بیان اینكه میزان جابه جایی ها در ۱۰ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است، افزود: شركت های هواپیمایی نسبت به سیاستهای سازمان به خصوص اهدافی كه پس از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما دنبال شده است به خوبی آگاهی دارند كه لازم است نسبت به مدیریت فروش خود و حركت و حذف تدریجی پروازهای چارتری اقدامات لازم انجام دهند.

مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی كشوری، نیز در پاسخ به بعضی از سوالات مطرح در خصوص منابع فرودگاهی و حقوق مسافران گفت: عدم تناسب زیرساخت ها  در بعضی از فرودگاهها، ترافیك با تقاضای پروازی و الزام به استفاده از ظرفیت موجود می تواند باعث بروز نارسایی ها گردد و تلاش ما در سازمان هواپیمایی كشوری پاسخ به مطالبات با همین ظرفیت هاست.

وی در خصوص ضرورت پاسخگویی شفاف به مسافران و انتظارات شركت های هواپیمایی گفت: در این خصوص دستورالعمل حقوق مسافر نیز تكلیف شركت های هواپیمایی را مشخص كرده است و یقینا پایبندی به شرایط مندرج در دستورالعمل بسیاری از شكایات كاهش خواهد یافت.

در این جلسه راهكارهای تسهیل در چگونگی خدمات رسانی به مسافران به خصوص ایام نوروز و چگونگی برخورد با متخلفان احتمالی در این ایام مورد بحث و بررسی قرار گرفت

در ادامه نشست حضار نقطه نظرات خود را در راستای هرچه بهینه تر شدن سرویس دهی، دفاع از حقوق مسافران و همچنین نقش واحدهای مختلف در جهت توسعه صنعت را بیان كردند./