شناسهٔ خبر: 49733 - سرویس مسکن و شهرسازی

طاهرخانی در مراسم افتتاح ۴۵۰ واحد مسکن مهر شهر جدید صدرا اعلام کرد:

ضرورت هویت‌ بخشی و ایجاد ریرساخت‌های لازم در شکل‌گیری ابعاد اجتماعی شهر جدید صدرا/ تأکید بر اتصال ریلی صدرا به کلانشهر شیراز/ صدرا باید به مرکز ارائه خدمات درمانی ملی و بین‌المللی تبدیل شود

افتتاح معاون وزیر راه و شهرسازی خلأ فضاهای درمانی و فرهنگی را در مجموعه‌های برنامه‌‌ریزی‌ شده غیر‌قابل پذیرش خواند و بیان داشت: راه‌اندازی ۲۵هزار واحد مسکن مهر در دولت پیشین در شهر صدرا که جمعیتی ۷۵هزار نفره را در خود جای می‌دهد، بدون درنظر گرفتن تأمین مالی خدمات روبنایی و زیربنایی باعث تأخیر و عقب‌ماندگی در تحویل آن شده بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا حبیب ‌الله طاهرخانی جمعه در مراسم بهره ‌برداری از ۴۵۰ واحد مسکونی مسکن مهر شهر صدرای شیراز با بیان اینکه در دولت پیشین برای تأمین مالی و خدماتی مسکن‌ مهر هیچگونه پیش‌ بینی و برنامه‌ریزی صورت نگرفته‌ بود، گفت: این بی‌برنامگی بار تأمین منابع را تماماً بر دوش دستگاه‌های دولتی انداخت که رفع آن فرایندی پیچیده بود. 

وی سیاست ایجاد شهر‌های جدید را ثمره انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد:رسیدگی به روند احداث و تکمیل ۱۸ شهر جدید در دستور کار وزارت‌ راه و شهرسازی است که شهر صدرا یکی از آن‌ها به شمار می‌رود و بخشی از بار جمعیتی کلان‌ شهر شیراز را در خود جای داده است. 

طاهرخانی افزود: در گسترش و ایجاد شهر‌های جدید، مفهوم‌ هویت‌ یابی و شهری بودن بخشی از شاخص‌های مهم و زمان ‌بر محسوب می‌شود. 

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی شهر‌های جدید با اشاره به جمعیت قریب به ۱۰۰هزار نفری شهر صدرا، بر ضرورت هویت‌ بخشی و ایجاد ریرساخت هایی برای شکل ‌گیری و تکامل جنبه‌های فرهنگی، مذهبی، گردشگری، علمی و کارکردی تأکید کرد. 

وی خلأ فضاهای درمانی و فرهنگی را در مجموعه‌های برنامه‌ ریزی‌ شده غیر‌قابل پذیرش خواند و بیان داشت:راه‌اندازی ۲۵هزار واحد مسکن مهر در دولت پیشین در شهر صدرا که جمعیتی ۷۵هزار نفره را در خود جای می‌دهد، بدون درنظر گرفتن تأمین مالی خدمات روبنایی و زیربنایی باعث تأخیر و عقب‌ماندگی در تحویل آن شده بود. 

طاهرخانی تمرکز وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم و دوازدهم را بر تأمین پشتیبانی لازم برای حمایت از اقشار کم‌درآمد ساکن پروژه‌های مسکن مهر عنوان کرد و گفت: درصورتی که پشتیبانی کافی برای تکمیل و فراهم‌آوردن امکانات صورت نگیرد، کاردکرد شهری به ضد کارکرد بدل می‌شود و مشکلاتی را فراهم می‌آورد که در سال‌های گذشته گریبان صدرا را گرفت و باعث بدنامی آن شد و هم‌اکنون بیرون آوردن شهر صدرا از برچسب بدنامی در دستورکار این وزارتخانه است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با گذر از این مرحله به هدف اصلی ایجاد شهر صدرا که انتقال بخشی از کارکردهای کلان‌ شهر شیراز به آن است نزدیک می‌شویم و با پایه‌گذاری ارائه خدمات درمانی در سطح ملی، منطقه‌ای و حتی بین‌المللی بخصوص در حوزه پیوند کبد که امکانات آن تاکنون فراهم شده است، درصدد هویت‌بخشی به این شهر هستیم. 

وی همچنین توجه به محورهای گردشگری-‌تفریحی و فرهنگی و علمی را از عوامل شکل‌دهی به اقتصاد شهر صدرا نامید و بیان داشت: با رفع کمبود‌ها و فراهم‌آوردن امکان دسترسی و گسترش شبکه حمل‌و‌نقل عمومی به‌ویژه اتصال صدرا به شبکه ریلی در پی نامیدن شهر صدرا با عنوان شهر زندگی و محیط‌زیست پایدار هستیم. 

آیین افتتاح ۴۵۰ واحد مسکن مهر، دو باب مدرسه دوازده‌ کلاسه و کلنگ‌ زنی بهسازی و تعریض محور صدرا - دوکوهک صبح جمعه ۲۷ بهمن‌ توسط شرکت عمران شهر جدید صدرا برگزار شد. /