شناسهٔ خبر: 49764 - سرویس استان‌ها

رئیس شورای حمل‌و‌نقل استان مازندران:

لزوم افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها با همدلی و مشارکت همه‌جانبه

نشست رئیس شورای حمل‌و‌نقل استان مازندران گفت: با توجه به موج سفرهای نوروزی و حجم بالای ترافیک در استان می‌طلبد تا با همدلی و مشارکت همه‌جانبه گام‌های ارزنده‌ای در جهت افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی در نشست شورای حمل‌و‌نقل استان عنوان کرد: حمل‌و‌نقل یکی از پایه‌های اصلی توسعه پایدار و متوازن در جوامع بشری محسوب شده و در واقع شبکه‌های حمل‌و‌نقل با مؤلفه‌های مهمی همچون اقتصاد، امنیت و عدالت اجتماعی ارتباط تنگاتنگ دارند.

بهادری بیان کرد: با توجه به موج سفرهای نوروزی و حجم بالای ترافیک در استان می‌طلبد تا با همدلی و مشارکت همه‌جانبه گام‌های ارزنده‌ای در جهت افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها برداشته شود.

رئیس شورای حمل‌و‌نقل استان به اهمیت تشکیل شورای حمل‌و‌نقل بمنظور اعمال سیاست‌های مطلوب وزارت راه و شهرسازی در استان اشاره و خواستار انعکاس مشکلات پیش روی مدیران حمل‌و‌نقل در جلسات شوراها و پیگیری آن در جلسات استانی و ملی شدند.

در این نشست مقرر شد، اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان طرح مناسب استانداردسازی مصالح سنگدانه را ظرف مدت یک ماه جهت تصویب در شورای فنی تهیه نماید. همچنین این اداره کل موظف شد در اجرای ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان به‌صورت سرزده و رندوم نسبت به تهیه نمونه و کنترل مصالح در کلیه پروژه‌های عمرانی بخش خصوصی و دولتی در سطح استان اقدام نماید.

مکاتبات لازم جهت تأمین اعتبار برای اجرای دوربرگردان فرودگاه دشت ناز، نصب تعداد تابلو کیلومترشمار فرودگاه دشت ناز حدفاصل محور ساری _ قائمشهر، محور ساری _ نکا توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، موظف شدن شهرداری‌های سورک، رامسر و نوشهر در خصوص جمع‌آوری زباله فرودگاه‌های استان، پاک‌سازی، زیباسازی و منظر آرایی حریم راهها و افزایش ایمنی سفر از جمله مصوبات این نشست بوده است.

گفتنی است، در این نشست هر یک از اعضای شورا به بیان دیدگاه و ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.