شناسهٔ خبر: 49774 - سرویس استان‌ها

با حضور استاندار فارس صورت گرفت:

آغاز عملیات اجرایی احداث تقاطع غیرهمسطح محور شریانی داراب – بندرعباس

کلنگ زنی با حضور استاندار فارس عملیات اجرایی احداث تقاطع بزرگ غیرهمسطح ورودی داراب از سمت بندرعباس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، اسماعیل تبادار استاندار فارس در مراسم آغاز این پروژه گفت: گسترش حمل‌و‌نقل جاده‌ای یکی از نیازهای اساسی و الزامات توسعه استان فارس است.

استاندار فارس افزود: تاکنون و به ویژه در دولت تدبیر و امید تلاش‌های زیادی در حوزه توسعه حمل‌و‌نقل جاده‌ای انجام شده است و استان فارس به ۲۳۰۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد و تاکنون ۱۳۰۰ کیلومتر از این مقدار به بهره‌برداری رسیده است.

وی ضمن تأکید بر بهبود وضعیت محور ارتباطی فسا – داراب – بندرعباس افزود: از مسئولان راه و شهرسازی می‌خواهم در تسریع تقاطع بزرگ غیرهمسطح محور داراب – بندرعباس به دلیل موقعیت خاص و استراتژیک محور تلاش نمایند و برنامه‌ریزی و دقت لازم را داشته باشند.

در ادامه فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: تقاطع ورودی داراب از سمت بندرعباس در انتهای جنوب شرقی شبکه ترافیک شهر داراب و در محل ورودی شهر از سمت بندرعباس احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس متذکر شد: با احداث این تقاطع سطح کیفیت مسیر شریانی محور بندرعباس – شیراز به صورت محسوسی کاهش پیدا می‌کند و از طرفی فاقد پیکربندی مناسب جهت دسترسی ایمن به شبکه ترافیک شهر داراب می‌باشد.

تکاور در خصوص اعتبار موردنیاز این پروژه افزود: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز احداث پروژه تقاطع بزرگ غیرهمسطح داراب است.

وی در خصوص احجام این پروژه تصریح کرد: حجم خاک‌برداری ۱۲۶۰۰۰ مترمکعب، حجم خاک‌ریزی ۳۰۲۲۲ مترمکعب و پی‌کنی ۱۱۶۰۰۰ مترمکعب، بتن‌ریزی ۱۶۰۰۰ مترمکعب و ۸۴۵ تن میلگرد موردنیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: طرح تقاطع به صورت دوسطحی با پل‌های روگذر به شکل لوپ گردشی برای دسترسی از شمال به شرق و غرب به شمال که طول پل در رویکرد شمال به شرق حدود ۱۰۰ متر و طول پل در رویکرد غرب به شمال حدود ۱۲۵ متر است.