شناسهٔ خبر: 49793 - سرویس استان‌ها

در سفر مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان ملی زمین و مسکن صورت گرفت:

بازدید از زیرساخت‌های مخابراتی اداره کل راه و شهرسازی لارستان

نشست مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان ملی زمین و مسکن در یک سفر دو روزه از زیرساخت‌های مخابراتی این اداره کل بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مصطفی کاشی‌ساز مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان ملی زمین و مسکن از زیرساخت‌های مخابراتی این اداره کل بازدید کرد.

کاشی‌ساز پس از سفر دو روزه به لارستان در خصوص برآیند خود از اقدامات انجام شده در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان گفت: یکی از مهم‌ترین گام‌ها در جهت ایجاد هماهنگی زمین شهری، شفاف‌سازی اطلاعات بخش زمین است که سازمان ملی زمین و مسکن اقدام به راه‌اندازی سامانه یکپارچه اراضی و مستغلات نموده است.

وی افزود: سامانه بانک زمین که وظیفه کنترل سیستم‌های اطلاعات داده مکانی اراضی را با توجه به محدوده جغرافیایی زمین بر عهده دارد، می‌تواند اطلاعاتی که تاکنون در سامانه به اشتباه بارگذاری شده را اصلاح نماید و با توجه به آموزش‌هایی که به کارکنان داده شده است وضعیت خوبی را تاکنون در لارستان در این خصوص مشاهده کرده‌ایم.

کاشی‌ساز در ادامه با بیان اینکه یگان حفاظت از اراضی دولتی بخشی از سازمان ملی زمین و مسکن است که با توجه به دستورالعمل مصوب مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا، در اجرای ماده ۲۳۳ قانون برنامه پنجم توسعه اجتماعی اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی در ادارات کل راه و شهرسازی تشکیل شد و لارستان نیز بلافاصله اهتمام ویژهٔ خود را در قبال استقرار این نهاد صورت داده، افزود:

بر همین اساس حفظ همه اراضی ملی با بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند حفاظتی و راه‌اندازی گشت‌های مجهز به اپلیکیشن حفاظت از اراضی به همراه نیروی آموزش‌دیده در سطح این اداره کل در جهت پیشگیری از تعرض به اراضی در حال انجام است.

وی در پایان تصریح کرد: نرم‌افزار آرشیو، یک سیستم کاربردی جهت نگهداری، مدیریت و بهره‌برداری از مستندات سازمان است. ایجاد تفکر سیستمی در حوزه‌های سازمان و در صف از برنامه‌های مهم و ضروری سازمان است و ما فعلاً در دوران گذار از سیستم‌های سنتی به سیستم‌های مدرن هستیم و برای داشتن سازمانی چابک و چالاک ناگزیر به ایجاد تغییرات و تحمل سختی‌ها هستیم و تلاش پرسنل اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت انجام آرشیو الکترونیک قابل‌تقدیر بود.