شناسهٔ خبر: 49982 - سرویس استان‌ها

در استان قم صورت گرفت:

آغاز ثبت‌نام آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان قم

آزمون رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان قم خبر داد: ثبت‌نام آزمون ورود به حرفه مهندسان از تاریخ ۹۶/۱۱/۳۰ شروع و تا تاریخ ۹۶/۱۲/۱۱ پایان می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، اسماعیل اسدی گفت: در اجرای آئین‌نامه اجرائی قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان در ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ همزمان با سراسر کشور در قم برگزار می‌شود.

وی در ادامه در خصوص رشته‌های آزمون یادآور شد: رشته‌های معماری (نظارت و طراحی و اجرا)، عمران (نظارت و محاسبات و اجرا)، تأسیسات مکانیکی و برقی (طراحی و نظارت) و نقشه‌برداری برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی (پایه ۳) به‌طور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شوند.

اسدی اضافه کرد: سابقه کار حرفه‌ای موردنیاز برای این آزمون مطابق با ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام‌مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی تا بیست اردیبهشت ۱۳۹۷ است و چنانچه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت‌نام اقدام و در نمره قبولی کسب نماید نه تنها قبولی نامبرده کان لم یکن تلقی شده با وی مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان قم در خصوص اعلام نتایج آزمون مذکور گفت: نتایج اولیه این آزمون‌ها به صورت الکترونیکی از طریق وب‌سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس http://inbr.ir/ اعلام می‌گردد.

گفتنی است قبولی در آزمون مذکور یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بکار خواهد شد.