شناسهٔ خبر: 50042 - سرویس استان‌ها

محمدی:

مرکز تهران مملو از ساختمان‌های ناایمن است/ همکاری دستگاه قضا و دولت با شهرداری برای ایمن سازی

حادثه تلخ آتش‌سوزی و فروریزش نخستین بلندمرتبه تهران نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تحقق ایمن سازی به تنهایی از عهده شهرداری خارج است و دستگاه قضا و دولت نیز باید با شهرداری همکاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت داود محمدی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تداوم فعالیت در ساختمان های ناایمن در پایتخت، گفت: متاسفانه مرکز تهران مملو از ساختمان های ناایمن و پرخطر و بافت مرکزی تهران نیز بسیار قدیمی است؛ ناایمن بودن ساختمان ها به ویژه مراکز اداری و تجاری در تهران معضلی جدی بوده و ایمنی پایین آنها در زمان زلزله بسیار خطرساز خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، دادن تذکر و اخطار به مالکان ساختمان های ناایمن را وظیفه شهرداری دانست و افزود: شهرداری باید با استفاده از ابزارهای قانونی لازم از ساخت چنین ساختمان هایی جلوگیری کند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات ساختمان از سوی مالکان، ادامه داد: قوانین این حوزه باید به درستی اجرا شده و نظارت بر ساخت وسازها باید تشدید شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: به طور قطع اگر اخطارهای لازم به مالک ساختمان پلاسکو در زمان مناسب داده و قوانین به درستی اجرا می شد با این فاجعه ملی روبرو نمی شدیم از این رو برای پیشگیری از فجایعی مانند پلاسکو اجرای قوانین نباید نادیده گرفته شود.

محمدی با تاکید بر رفع موانع احتمالی سد راه اجرای قوانین ساخت و ساز، گفت: اگر موانعی در این رابطه وجود دارد باید بررسی و رفع شود؛ البته بهتر است به فراهم شدن زمینه اجرای قوانین نیز توجه کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: جامعه باید به سمت و سوی قوانین حرکت کند زیرا اجرای قوانین امنیت و آرامش جامعه را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر ساخت و سازها باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: متاسفانه برخی ساختمان های نوساز پایتخت نیز وضعیتی به مراتب بحرانی تر از ساختمان های فرسوده و قدیمی دارند و این موضوع نشانه عدم رعایت ضوابط ایمنی و ضعف نظارت بر ساخت و سازها است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایمن سازی ساختمان های ناایمن تهران همت همگانی می طلبد، افزود: تحقق ایمن سازی از عهده شهرداری به تنهایی خارج است و دستگاه قضا و دولت نیز باید با شهرداری همکاری کنند